JEG VET IKKE HVORDAN

Jeg vet ikke hvordan

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få fortalt deg om tankene dine

Om kraften som er i dem

Du vil ikke tro på meg, vil du vel

Du vil ikke forstå meg

 

Det er en kraft i dem som er så stor

Så mektig og kraftig at du aner det ikke

Hadde det vært en Hitler uten Hitlers tankegang

Hadde det vært massedrap på Utøya uten tankens kraft

Hadde det vært misbruk av barn

Vold, og sjikanering, mobbing og ufred

Alt begynner nemlig med en tanke

 

En liten, bitteliten tanke

Så er det opp til oss

Lar vi den vokse

Gir vi den næring

Liker vi hvordan den smaker

Vil vi ha mer av den

 

Alt begynner med en tanke

Deretter kommer handlinger

Og alt er opp til oss selv

Hver eneste tanke vi forer hodet vårt med

Vi mater den med skje, eller gaffel eller lastebil med store lass

Hva er det du gir hjernen din

Hvilke handlinger kommer etter at du har matet den

Er det et sunt kosthold eller er det dritt

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få fortalt deg om tankene dine

Hver eneste bittelitte tanke er med på å forme deg

Og meg

Tankene dine vil nemlig også påvirke meg

Jeg kan komme ut for dine handlinger

Og dine energier

Tanker har også vibrasjoner

Det går i luften, ikke begrenset av strenger

Vi plukker dem opp, uten at vi er det bevisst

Hvordan skal jeg få deg til å forstå

Hva skal jeg si

Hva skal jeg gjøre

Jeg kan gjøre det eneste jeg kan

Være selv bevisst hva jeg sender ut til deg

Tar du imot

I dag

2 kommentarer
    1. Ja, viktig å være bevisst hva man sender ut av signaler, og hva man tar i mot av folks meninger og tanker også. Hvis det IKKE er gode ting. Som du også nevnte med de to oppi her. Man bør være bevisst ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg