UPPS, DET VAR IKKE MINE TANKER

 

Jeg var på alternativmesse i tre dager

Opplevelsene var store når det gjelder personlig utvikling og læring

 Jeg er ikke så flink til å reise kollektivt der jeg ikke er kjent

Jeg blir nervøs, for jeg er redd for ikke å ha kontroll

Dette jobber jeg med, men det er vanskelig, i og med at jeg ikke reiser så mye

Denne turen var derfor også læring i å takle indre stress og angst

Jeg er jo høysensitiv

Jeg har STORE følelser og MANGE tanker

Ikke alle de tankene gagner meg

 

Når mandagen kom og jeg skulle hjem, var det merkelig

Jeg var så nervøs at jeg fikk nesten ikke i meg mat

Klumpen i magen den var så diger at det var ikke plass til næring heller

Jeg forstod ikke hva som foregikk

Jeg skulle gå to minutter til toget

Jeg visste hvor jeg skulle

Jeg hadde god tid

Jeg skulle ikke ha noen hasardiøse travle togbytter, kun rolig og fint på Lillehammer

Dette var merkelig

Jeg tenkte at nå er følelsene mine for store

Dette er slett ikke normalt

Litt, ja, litt kiling i magen, men ikke verre enn når jeg dro

Her er det noe muffens

 

 

Jeg går på stasjonen, 30 min til toget går

Jeg finner sporet og går ned på perrongen

Ute i god tid, så jeg har full kontroll

De roper opp at varsku, nå kommer flytoget i fart forbi

I det det suser forbi meg, tenker jeg: Hva om jeg hadde kastet meg foran toget

Forfjamset tenker jeg, Mariann hva var det der

Og plutselig slår visdommen inn

Dette var ikke mine tanker

Det var slett ikke mine tanker

Jeg tok inn tankene fra energier til de som har stått der før meg

Dette var slett ikke mitt

 

Jeg pustet lettet ut

Aha, det var derfor jeg var så himla nervøs i dag

Jeg var i en litt spent situasjon og sugde derfor til meg andres angst

Derfor stod ikke min angst i forhold til hvordan jeg egentlig kjente meg inni meg

Jeg tok til meg andres redsel

Jeg lukket øynene

Dette var eksemplet jeg hadde bruk for

Dette hadde jeg jo nettopp lært om

Auraen min var åpen i mils omkrets

Som en magnet sugde jeg til meg alt som ikke var mitt

 

 

Det finnes utallige versjoner om åpning og lukking av chakraer og aura

Noen sier de kan ikke åpnes og lukkes

Andre mener det er kjempeviktig

Det slår meg i dette øyeblikk

Jeg lærte av MacKenzie hvordan jeg skulle lukke auraen min

Samtidg var det så mye støy på messa

Jeg hører litt dårlig når det er mye bråk rundt meg

Hun snakket i tillegg engelsk, så jeg måtte få bedre med meg ordene

Noe jeg ikke gjorde

Jeg fikk ikke med meg alt hun sa

Der og da tenkte jeg ups, det var da dumt

Jeg googler og ser at det finnes ulike måter å gjøre det på

 

 

Jeg liker jo å forenkle alt

Jeg tror ikke vi har behov for bestemte ritual eller regler

Jeg tenker derfor: Det spiller ingen rolle kjære deg

Det eneste du behøver er bevisstheten din

Du trenger å se for deg at du lukker ned chakraene dine

Du gir rett og slett hodet ditt beskjed om at du vil ikke ha andre sitt

Akkurat nå vil jeg ha bare mitt eget

I det jeg lukker av og skrur på en måte av mitt lys, så skjer det noe i kroppen min

En stor fred fyller meg

Jeg blir rolig og står der forbauset

Er det sånn det er når det er bare mitt eget inni der

Helledussan hvor deilig det var

Sånn er det egentlig inni meg, tenkte jeg

Jeg er jo egentlig en ganske uredd person, så denne engstelsen føler jeg har vært overdimensjonert

Det var en fin opplevelse

Nydelig lærdom

Ta ikke inn de tankene som hører andre til

Du har nok med ditt eget

I dag

 

 

#høysensitiv #angst #frykt

2 kommentarer
    1. Jeg blir også veldig stresset når jeg skal ut og reise, bare på jobb til og med. Ofte kan jeg sitte å gå igjennom hele reisen eller hva det nå er jeg skal i hode mitt, men det blir jo aldri slik. Som regel går alt på skinner, og jeg har stresset meg opp for ingenting!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg