ER DU LEI AV SELVUTVIKLINGSPRAT – ELLER LETER DU ETTER NØKKELEN

Mange er lei av alt pratet i dag om selvutvikling

Vi skal være så flinke og perfekte på alle vis

Men det er nok en liten misforståelse ute og går der

Vi utvikler oss ikke for å bli et bedre menneske for noen andre

Vi gjør det for å få det bedre inni oss

For å finne fred med den man er

 

Mange av oss, ja de aller fleste har ikke fred med den vi er

Vi har ikke turd helt å være oss selv

Den vi er ment til å være

Vi er en fasade

Vi er et mønster satt sammen av oppvekst og opplevelser

Vi holder tilbake

Vi tør ikke helt å vise oss frem som den vi er inni oss

Ofte vet vi ikke helt hvordan vi er heller

Når man har  gått seg fast i innlærte mønster, har vi gjemt den vi er og glemt

 

 

Hvis du føler at du ikke orker eller vil, drive med selvutvikling, ja da er det jo fint

Det er kjempefint

Hvis du er fornøyd og glad med den du er, da kan ikke noe være bedre

Da har du jo slett ikke behov for selvutvikling

Det er jo det beste av alt

 

Mange tror deet handler om prøve  å fremstå som perfekte mennesker

Hele tiden blid og positiv og glad i alle liksom

Det er ikke tilfelle

Det kan være det motsatte

Kanskje du heller skal lære deg å finne sinnet i deg

Kanskje du skal lære deg å sette grenser, ikke finne deg i alt

Det er også selvutvikling

 

Selvutvikling hander ikke om kun å være kjærlighet tvers igjennom

Det handler om å være sann

Sann mot oss selv

Finne kjernen i vår personlighet og tørre å leve ut det fullt ut

Rett og slett tørre å være oss selv

Det er ikke bestandig like enkelt

Man har kanskje fått høre om og om igjen at man ikke er bra nok

Man har fått ramset opp alle sine feil og mangler

Ja, kanskje i årevis

Det danner tankemønstre i hodet vårt

Det å få bryte disse mønstrene og se at det å være oss selv er mer enn nok

Det er ok å ha svake sider

Vi skal ikke være verdensmestre

Ja, det er befriende

Det er dit vi vil med selvutvikling

Vi skal være oss selv

I dag

#bildeshoutnovember.

6 kommentarer
    1. Jeg er ikke lei av det , synes det med” mennesketyper”er interesangt..og så tar jeg til meg det som jeg synes passer for meg :)….Fin dag videre til deg<3

    2. Fint innlegg! Vi skal være sann mot oss selv, kort oppsummert ja 🙂 Jeg er ikke lei av selvutvikling, tvert imot – jeg elsker det, så sant det er i takt og stil med det jeg føler jeg har behov for. Jeg sluker ikke alt bare for å gjøre det. Ting må ha en mening 🙂

    3. Ja, jeg er enig, synes det går for langt med selvutvikling, har holdt på med det i årevis og blir bare sliten, bedre å bare være seg SELV. Det er sannhet å være seg selv å ikke prøve å bli noe annet, det er kjærlighet å være seg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg