MAN TRENGER INSPIRASJON


Jeg er inne i en aktiv tankens kraft periode

Nå ser jeg virkelig resultater

Det måtte bare gå opp for meg først, hvor mange negative tanker jeg produserte

Når jeg først så meg selv og hva jeg holdt på med, da ble det lettere

 

Jeg har fått noen teasere denne uken også

Var litt nede tidligere i uken, ja bare bittelitt

Da jobbet jeg med meditasjon og visualisering

Det å si gode tanker til seg selv, gjør underverker

Kroppen tror på det vi forteller den, rett og slett

Jeg setter meg ned, lukker øynene og slapper av

I starten kommer alle tankene

De plasserer jeg så visuelt på vogner som går på skinner ned i et knuseverk

Der blir de til støv og renner ut i elven til rensing

På den måten sender jeg dem ut av hodet

Så sier jeg gode tanker til meg selv

Jeg er avslappet

Jeg har det godt

Og så slapper jeg mer og mer av

Da forsvinner det jeg grubler på og jeg blir avslappet

Når jeg så kommer tilbake føles alt lettere

 

 

 

I tillegg bruker jeg tankene bevisst for å komme i form igjen

Hemmeligheten er å ikke ta på seg mer enn man greier

Tar man på seg for mye og det blir uoverkommelig, da gir man opp

Jeg har en Elipsemaskin som jeg tråkker på

Jeg setter på P4, så jeg har noe å høre på, for jeg synes det er kjedelig å trimme

Upps, der er en spoleringstanke igjen

Rett i fellen gikk jeg

Jeg setter på P4, for da er det så morsomt å trimme

Nå ble det riktig

 

I dag gikk det litt trått i begynnelsen men det er ok

Jeg jobber meg sakte opp mot målet

Målet er mitt eget og ikke så stort

Akkurat i det jeg tenkte tanken på å gjøre litt ekstra, starter sangen som jeg har linket til under her

Mer skulle det ikke til, før jeg fikk inspirasjon

I dag ble det altså ett hakk bedre enn i går

Det er ikke så mye som skal til for å motivere oss

Det meste av det sitter i eget hode

Tankene våre er viktig

I dag

 

14 kommentarer
    1. Flink du er da, som har satt i gang på ellipsen 😉 Min står der og blomstrer, den. Jeg kikker unnskyldende på den hver gang jeg ser den… Rart hvor mange unnskyldninger tankene kan lage i hodet. Og siden de kun er tanker, og ingenting er skrevet i stein, burde det jo være enklere å overse dem!? Problemet med meg er at det er litt for mange tanker på en gang, litt for mye som skal skje i samme sekund, så til slutt går det trill rundt og intet skjer.
      Ps. Driver du med regresjon?

    2. Hei 🙂 har du noen gang vært kronisk syk og kroppen din ikke har klart å trene? At den rett og slett har blitt værre og sykere av bevegelse. Hvis du har det, hvordan kom du deg ut av det? Du trenger selvfølgelig ikke å svare hvis du synes det er for privat 🙂
      Mvh Grete.

    3. Grete: Ja, det har jeg. Jeg har lavt stoffskifte og når jeg er dårlig pga det, blir jeg verre når jeg trener. Jeg har lært meg til å lytte til kroppen og gjør det den vil. Hvis den roper ut at den vil være i fred, da lar jeg den være i fred. Det er en vanskelig balansegang og noen ganger bommer man, men for meg er det en gyllen regel. Kroppen vet best:) Men må øves på:) Jeg har mange blogginnlegg om dette også:)

    4. Armonia: Helt enig om alt du skriver om tanker, men nå har jeg klart å roe de ned litt og mediterer mye mer, noe som gir meg ro i hodet og bedre arbeidsviilkår. Det verste var å arrestere de første tankene, når man først hadde begynt gikk det bedre, men som også blogginnlegget viser, går jeg i fellen ofte. Men nå ser jeg det. Og nei, driver ikke med regresjon. Jeg får ofte opp blokkeringer som sitter i dette livet, men har ikke tatt for meg tidligere liv:)

    5. Tusen takk for svar 🙂 da skal jeg bla meg litt tilbake i arkivet ditt og lese. Jeg venter på rehabilitering, men jeg gruer meg litt fordi kroppen har streika på alt i 1,5 år. Muskler og sjelett lidelse kaller de det.

    6. Har tatt masse blodprøver flere ganger og alle verdier har vært bra. Regner med de har tatt blodprøver av stoffskifte uten at jeg vet det med sikkerhet. Eller er det noen utvidede prøver man må ta for å finne det ut?

    7. Grete: Hvis man vil teste mer i dagens helseNorge, må man gå privat desverrre. Det vanlige legekontor sjekker lite og mange har ikke så god greie på stoffskiftet. Men for all del, det kan jo godt hende at ditt er helt supert og at det er andre ting som skaper trøbbel for deg.

    8. Tusen takk for informasjon 🙂 skal høre med min lege om hvordan han har sjekket stoffskifte mitt og om det er pålitelig, eller at jeg må sjekke privat. Veldig koselig og lærerik blogg du har 🙂

    9. Idag har hodet slått seg vrangt igjen? Jeg vet jo hvorfor, men det er bare slik akkurat nå.
      Rart når en er bevist på hvorfor? Man bare ser resultatet av tingen slik de ikke er ment å være. Det er vondt, vondt fysisk og psykisk, men av og til er det bare slik.
      Alikevell tuner jeg inn på musikk jeg liker, finner roen og setter meg ned. Hodepinen forsvinner ikke, men den er levelig med.
      Du er flink. Et steg av gangen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg