ALLE DE UNGE SJELENE

Jeg ser på Idol

Og hele mitt høysensitive vesen er jo med

Jeg tar dem inn

Alle sammen

Og jeg griner

Og jeg ler

Hele følelsesspekteret danser rundt meg og inni meg

 

Jeg ser dem alle sammen

De som har så store drømmer

De som gjemmer seg bak håret og nesten ikke tør å vise seg frem

De som kanskje tror de kan mye, men så blir det for lite

De tykke og de smale, de høye og de lave

De mørke og de lyse, jenter og gutter

Jeg ser dem alle sammen og griner gjør jeg

Jeg tørker snørr og tårer og griner og ler

Alle disse unge sjelene

Hele Norges fremtid

Alle skjebnene

 

Jeg ser de det lyser av

Jeg ser de som har fått hjertet knust

Jeg ser de som ikke våger å tro

Jeg ser de som føler seg ingenting verd

Jeg ser mobbeofrene

Jeg ser de som har arr i sjelen fra opplevelser i barndommen

De er der alle sammen

 

 

Alle drømmer som blir knust

Alle drømmer som blir til virkelighet

Det er så fint når de kommer ut av skallet

De blir sminket og stylet og selvtilliten vokser

Plutselig er det som om de selv ser hvor vakker de er

Det kommer et lys i øynene som ikke har vært der før

 

Ellr kanskje de finner ut etterhvert at drømmen kanskje ikke er så glamorøs

At musikkbransjen slett ikke bare er lykke og glamor

Men tøffe tak og mange tårer og mye ensomhet

Mange er de sarte sjeler som ikke har taklet presset

Rus og depresjoner, tabletter og selvmord

Lykken kommer ikke automatisk sammen med talentet

Lykken må skapes

Lykken må skapes av det du har akkurat nå

Den kommer ikke dalende med applaus og autografer

Den må letes etter, den må dyrkes

Den må dyrkes inni deg

Inni sjelen din der den egentlige diamanten sitter

Det er hemmeligheten

Vær glad i den du er

Både med og uten musikk

Både med og uten ære og berømmelse

Vær glad i den du er

Slutt å gjemme deg

Tør å stå frem

Tør å vise oss hvem du er

Få lyset til å skinne i øynene dine

Start livet ditt som deg

Det er kun en av deg

Du er så verdifull både med og uten glamor

I dag

#Idol  #høysensitiv

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg