PUSS VINDUENE SÅ SER DU BEDRE

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg synes det går sent hos meg

Jeg er utålmodig

Jeg er på bedringens vei, energien stiger, men jeg føler jeg er  lat

Det irriterer meg

Hvor er viljestyrken min

Hvorfor er det ikke full fart

Hva begrenser meg

Hvor ligger de hen de tankene i tankebanken som holder meg tilbake

 

Veldig mye av det vi holder på med, er nettopp i hodet

Vi snakker om det mentale

Hva vi gjør med egne tanker

Huset har forfalt mens jeg har drevet sykdomsforskning på meg selv

Man får ikke gjort så mye uten energi

Dessuten er det husarbeid vi snakker om

Det er jo ikke akkurat min favorittsport

 

 

Jeg har vasket vinduer de siste dagene

En handling som kunne vært gjort på et par timer

Jeg har brukt to dager

Hvorfor

Jo fordi  mesteparten av jobben er motivering

Grave frem viljestyrken

Den er godt gjemt

Regelen om at litt er mye mer enn ingenting er verdifull

 

 

Mens jeg da avslutter vinduene går det opp et lys

Ja, samtidig som jeg ser ut igjen, ser jeg kanskje innover også

Det går jo fremover

Jeg har begynt å ta tak i ting

Jeg har til og med begynt å rydde på pc-en

Lagre det jeg skal ha, før den skal tømmes helt

Jeg gjør faktisk noe

Det går fremover

Ja, ikke så fort, men hva gjør vel det når det er framgang

Kanskje er jeg ikke så bak mål likevel

Hvis jeg nå fortsetter å ta litt og litt, ja da blir det bra

Men nå er det ut i finværet

Fri resten av dagen

I dag

 

 

4 kommentarer
    1. Ja, litt og litt er mye bedre enn ingenting altså 🙂 Og motivsasjon til sånne ting man ikke liker, er ikke lett skal jeg love deg 😀 Ha en fin lørdag 🙂

    2. Ofte er det alle burde-burdene som sliter oss helt ut. Klarer vi å kobble de vekk, går ting så mye bedre. Man må ha realistiske mål, så blir man så fornøyd med hva man har gjort, istedet for å lage store mål som bare setter en skuffelse igjen i kroppen når man ikke greide likevel <3 Goood lørdagskveld kjære du <3 Klæm 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg