ER HØYSENSITIVITET OG ÅNDELIGHET DET SAMME?

Mange tror at høysensitivitet er et annet ord for åndelighet.

Det stemmer ikke.

Det er som å sammenligne to biler.

Man kan kjøre med de og de har mange likhetstrekk, likevel kan de være veldig forskjellig og ha ulik bruksområde.

Alle kan til en viss grad utvikle sin åndelighet.

Likedan som vi har fått utdelt stemme å synge med, kan vi og utvikle sansene våre.

Men ikke alle er høysensitive.

En av fem sies det, både damer og menn.

Jeg vet ikke helt hvorfor så mange tror det er det samme.

Det har kanskje med navnet å gjøre.

Høysensitive er og veldig følsomme og har derfor en lettere innfallsport til det åndelige.

 

 

Det er nemlig ikke sånn at alle som er klarsynt er høysensitiv.

Klarsynte har alle typer personlighet, slik vi mennesker har

Vi som er høysensitiv, vi har så “store” følelser.

Ofte kan man si at vi overreagerer i forhold til hva andre gjør.

For egen del så griner jeg av alt, til og med reklamen på tv.

Tine Youghurt reklamen griner jeg til hver gang.

Jeg tror ikke det er noe tegn på at jeg er klarsynt eller har kontakt med åndeverdenen

Et høysensitivt barn kan bli helt satt ut av følelser hvis de må ha den blå lua istedenfor den røde som de elsker.

 

 

Høysensitive liker også å ha kontroll.

De liker at alt foregår slik som det bruker, hvis ikke blir man fort usikker og nervøs.

Skal jeg ut og reise, må jeg pakke tidlig.

Jeg må ha god tid, forsikre meg om at alt er med

Vi kan bli utrolig sliten av lyder.

Klikking av kulepenn eller tapping av fingre bak ryggen min, kan gjøre meg helt tussete.

Jeg mister konsentrasjonen for hvert klikk.

Tanker kan ta over hodet på en, og da egne tanker, ikke noe fra andre

Man får ikke fred, de kommer igjen og igjen.

Man må derfor øve på teknikker for å få det noenlunde stille.

Helt stille blir det aldri

 

 

Når man driver med healing møter man også høysensitive.

For meg kan det se ut som om de er mer syke enn andre.

Kanskje nettopp fordi de er så følsomme.

De er flinke til å visualisere.

Det er lett å få dem til å se for seg ting i bilder.

Ofte viser det seg at opplevelser i barndommen som for andre kan være små og ubetydelige, har satt seg fast i kroppen deres som energiknuter.

Når de forteller om det, blir de veldig rørt og minnes disse episodene veldig godt.

Når man ikke har vært klar over hvor følsom man er, kan man ha et helt lager av sånne energiknuter.

Det skaper sykdom.

Det å bli bevisst disse opplevelsene er veldig viktig.

Kroppen husker dem nemlig fortsatt og trenger å gi slipp.

 

 Vi har jo ulike personligheter vi mennesker.

Høysensitivitet er en av de.

Kanskje kommer det også et navn på flere etterhvert.

De som er rolige uansett hva som skjer.

De som ikke lar seg vippe av pinnen og tar alt med stoisk ro.

De kan jo også være åndelige.

Kanskje er det lettere for dem å sortere ut hva som er deres eget og hva som tilhører andre.

Litt mer ryddig i hyllene i hodet.

Hos meg er det ikke ryddig.

Til tider kan det være mye kaos.

Da er det fint å meditere.

Det er et ypperlig hjelpemiddel for å få mest mulig fred der oppe.

Jeg tror faktisk at jeg tar meg 5 minutter nå med en gang.

I dag

 #høysensitiv

5 kommentarer
    1. Nei, jeg vet at det er forskjellig. Og det å være høysensitiv høres slitsomt ut for dere mange ganger. Glad jeg slipper det liksom. Men det er sikkert mange fine fordeler med det også 🙂 Og hører ikke du klager stort over det 🙂 Sikkert bra med en avklaring her likevel 🙂

    2. frodith: Ja, det er noen som blander det sammen med klarsynthet og mediumskap, men det har ikke noe med det å gjøre. ja, det kan være slitsomt men kjekt også hvis man passer på å hvile seg og sette grenser:)

    3. Det er ganske utfordrende være høysensitiv, er det selv, og er i mitt første år, som bevist på åndelige reise 🙏 Ganske mye påkjenning alt man lærer om seg selv på denne reisen 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg