GRILLPARTY

Grillparty er kjekt. Da kan jeg lage maten ferdig på forhånd og kose meg når gjestene kommer.

Scampi marineres i olje,sitron, chili, hvitløk, salt, pepper. Hvor lenge man marinerer, kommer an på hvor lang tid man har. men en time bør de ha. Jeg gjør det ofte på formiddagen når jeg skal ha selskap  om kvelden.
Jeg har her brukt paprika og purreløk og litt soltørket tomat.

Så fordeles de ut på aluminiumsfolie og pakkes, jeg bruker dobbelt lag så jeg er sikker på at det ikke går i stykker

Da er de ferdig og kan hvile i kjøleskapet.

Laksen får også godgjøre seg på samme måte

Champignon og rødløk

Laksen på topp og en klatt smør for de som ønsker det

Jeg lagde og grillspyd av kylling som var marinert i olje, karri, pepper, hvitløk. Settes på spyd sammen med cherrytomater og rødløk

En frisk grønn salat og alt er klart

Litt kry over nytt bord og nytt telt. Teltet er 3*4 m og kjøpt på Plantasjen. Det er kjempefint og rommelig.


Men hva skjer her. Det hadde jo vært fint vær hele dagen.

Akkurat mens jeg grillet, øste det ned. Vi satt i teltet og spiste og det rant rundt oss på alle kanter. Vi måtte passe på og tømme taket, med jevne mellomrom. Utsikten er mot Romsdalseggen. Ikke noe særlig hvis man var der oppe nå nei.

Men sprudlevannet smakte tross i regnet og maten ble god. Og været kom seg etterhvert, så vi satt ute og koste oss hele kvelden

#grill #laks #scampi #grillspyd #kylling

7 kommentarer
    1. Mmmmm.. masse matinspirasjon der ja.. Ikkje vits å gi opp grillinga endå fordi det er litt kaldare i lufta. Ser heilt fantastisk ut. Dette må prøvast.. Slike kyllinggrillspyd har vi også laga. Skal prøve med cherrytomat og rødløk neste gong.. Salaten, laksen og rekene såg berre heilt fantastisk . Artig at det enkle ofte er det beste. Stemmer ofte. Deilig, deilig. Har vore på romsdalseggen i tåke. Kanskje like greitt for då den letta litt fekk vi alle litt angst for kor langt ned det var. Små holrom med utsikt inni tåka.. Hjelp det er høgt ned. MEn skal likavel gjerast igjen. 7-8 timers tur med førar som vi gjorde under Fjellfestivalen for nokre år sidan.. herleg.

    2. Oj sann, det hørtes ikke kjekt ut å få vannet fra taket over seg! Kommentaren min over har blitt anonym og det var ikke meningen. Synes det er greit at folk vet hvem som kommenterer. Ha en flott helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg