DE ER SÅ FIN DISSE DAGENE

I dag er en fin dag

Jeg gikk opp hele bakken

Uten stopp

Jeg fant en oase i skogen der jeg sitter

Helt for meg selv

Eller ikke helt for meg selv

Jeg har et helt kor rundt meg

Fuglene synger sine sanger

Så det er bare jeg og fuglene

 

De er så fin disse dagene

Disse dagene da kroppen gjør det jeg vil

Når den lystrer

Det er og fint å ha kjent på de dagene den ikke lystrer

Når den ikke gjør som du vil

Det er fint å ha kjent smaken på en kropp som ikke vil

Det sies man skal ta seg sammen

Man skal ta seg selv i nakken

På de dagene er det ikke noe å ta fatt i

Der er tomt

Helt tomt

 

 

Når man har med mennesker å gjøre er det fint å ha kjent på smaken av de vonde dagene

Egentlig burde det være pensum for alle mennesker

Smake litt på det, vite hva det går ut på

De dagene man ikke kan ta seg sammen

Noen har mørke dager, svarte dager

Der det er som å sitte i mørket som nede i en dyp brønn

Man har ingen mulighet til å komme seg opp

 

 

Jeg er heldig

De dagene har ikke jeg fått smakt på

Heldig er jeg

Men jeg har smakt på maktesløsheten når kroppen svikter

Når den ikke lystrer

Det er fint å ha smakt på de dagene

Det høres kanske rart ut

Hvordan kan det være fint

Jo, hvis ikke hvordan skal vi da sette pris på de fine dagene

De dagene når beina bærer deg oppover bakken

Fører deg dypt inn i skogen

Der du kan sitte sammen med fuglene

I dag

 

 

4 kommentarer
    1. Ja, man trenger å ha kjent på det litt tunge for å kjenne hvor deilig ting kan være også. Enten det er fysisk eller psykisk som er tyngende innimelom 🙂 Fint du kjenner energien nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg