PICNIC SAMMEN MED EN FREMMED I SVALERØDKILEN

Ja, i følge overskriften høres det veldig dramatisk ut

Møte med en fremmed

Hvordan tar du imot mennesker du ikke kjenner

Er du klar over hvor berikende det kan være

 

Jeg tror jo ikke på tilfeldigheter

Noen er det meningen jeg skal møte

De skal få krype inn under huden min

Finne seg en plass inne i hjertet mitt

 

 

En vakker sommerdag i juni hadde jeg et sånt fint møte

Jeg møtte ei som jeg kun hadde snakket med på facebook

Men du verden hvor mye man kan snakke akkurat der

Man kan bli ganske så godt kjent

 

 

Vi møttes ved Svalerødkilen, ved Halden

Evelyn hadde med picnickurv og  puter å sitte på

Hun hadde tenkt på alt og jeg kom med ikke noe annet enn meg selv

Jeg er nemlig slett ikke flink til å tenke på sånt noe

Vi koste oss i solen i flere timer

Vi snakket og snakket og snakket

Og det hadde vi nok kunne gjort helt til nå

 

 

Jeg liker å møte fremmede

Mennesker som ikke kjenner meg fra før

Da stiller man med blanke ark

Det rare er at da blir man også litt bedre kjent med seg selv

 

 

Kanskje blir det ikke match bestandig

Det vet man ikke

Kanskje blir ting annerledes når man møtes real life

Kanskje har man ikke noe å dele med hverandre

Den sjansen er jeg villig til å ta

 

De gangene lærer man også noe

Man lærer at det er ikke bestandig kjemien stemmer

Energiene krasjer

Det er helt ok

Men dette sommermøtet var vakkert

Fint møte mellom to åpne sjeler

Og det blir helt sikkert flere møter mellom oss

Det vet jeg bare inni meg

I dag

Link til Evelyns blogg

http://saintenoy.blogg.no

8 kommentarer

Siste innlegg