JEG LAR MEG LEDE

Det er fint å la seg lede

Det er fint å lytte til stemmen i hjertet

Den kviskrer så stille

Stille, stille

Forsiktig forteller den deg hva du skal gjøre

 

Den roper ikke ut med høy stemme

Det har ikke de store vyene bestandig

Det kan være små små skritt

Når du følger den stemmen, kjenner du at det er riktig

Du får og bekreftelser ved at alt legger seg til rette for deg

Veien vider seg ut foran deg

 

 

Jeg har i hele vinter “visst” at jeg skulle en tur til varmen i løpet av våren eller forsommeren

Kroppen min har visst dette

Jeg trodde det var i påsken, men nei, da kom det ting i veien

Jeg blir ikke skuffet når det ikke blir

Det er fordi jeg vet at da er det ikke riktig

Mens jeg planlegger, dukker det opp ting som gjør at jeg må skrinlegge planene

Det forteller meg at det var ikke dette jeg skulle

 

Det ble heller ikke mai måned

Den er fullbooket av feiringer av bursdager og bryllup

Da er vi kommet til juni

Tegnene daler ned at det nærmer seg beslutning

Det opplyses i media om at sydenturer er billige nå

Jeg tar opp igjen tanken om tur

Snoker litt rundt etter restplasser

Tenker litt på hvor jeg vil

Hellas står høyt, men er også åpen for andre forslag

Lurer på om det er nå jeg skal reise alene

Hører litt med venninner, nei det passer ikke for dem

Hmmm, skal, skal ikke

Det kjennes da så riktig ut at jeg skal på tur

 

 

Plutselig løser alt  på en gang

Timen jeg har ventet på hos endokrinolig, kommer endelig

5.juni skal jeg dit

Det blir spennende

Etter det skal jeg få være med til Albir i Spania

Tenk at det kommer på et perfekt tidspunkt

Hus med tre soverom

Jeg trenger bare å bestille flybillett og tog

Billigbillett på fly og det samme på tog

Alt legger seg til rette

Det kjennes rktig ut,helt riktig

 

Sol og varme i 10 dager

Lange dager til å skrive, lese og gå tur

Telenor har lansert Min sky

Jeg skal legge alle bildene mine fra pc-en , over dit

Da kan jeg skrive poesien min og jobbe med Lillasjelsiden min

Jeg kan blogge og skrive på boken min

I samarbeid med en annen planlegges det gavebok med bilder og poesi

 

Jeg følger hjertet

Jeg vet ikke hva jeg skal der

Aner ikke hvorfor jeg blir ledet på tur

Det kan være at jeg bare skal bort litt, få litt inspirasjon

Kanskje det er energier der jeg skal plukke opp

Jeg “vet” jeg skal innom sjømannskirken når jeg skal dit

Det vet jeg for det var den første siden som dukket opp når jeg søkte på Algir

Kanskje det er noen jeg skal møte

Det vet jeg ikke, men jeg gleder meg

I dag

 

6 kommentarer
    1. Det å la seg lede, og kjenne at det er riktig må være en herlig følelse.
      Jeg har en slik stemme som forteller meg hvordan jeg skal forholde meg på turer.
      Ikke ha det travelt nå, ta en pause. Vent.
      Nå er det trygt, nå kan du kjøre, og oppleve en fin tur.
      Slik har jeg hatt det siden jeg fikk lappen, og alt for mange ganger har det vist seg å holde stikk.:)
      Så jeg lytter til stemmen, og takker den ofte.:)

    2. Ååå, så moro da 🙂 Godt å ha noen turer på lur, som man gleder seg til og som sikkert kommer av en grunn 🙂 Ha en fin fredag Mariann <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg