ER VI LEI AV ALT “JOBBE MED SEG SELV”-SNAKKET

 

Blir vi lei av alt snakket i dag om selvutvikling og mindfulnes

Ja, jeg vet mange er det

Mange er dritt lei

Hvorfor skal vi så gjøre det

Hvorfor kan vi ikke være som vi er og drite i resten

Må vi jobbe så hardt med å endre oss

Nei, det må vi ikke

Vi kan være akkurat som vi ønsker å være

Men…..

 

Jeg er ikke lei

Jeg vil ikke stoppe

Jeg liker å jobbe med meg selv

Hvorfor det

Av en enkelt grunn

Jeg er en egoist

Jeg liker å ha det bra

Den jeg har vært, er slett ikke  den jeg egentlig er inni meg

Derfor vil jeg nå være meg, meg akkurat sånn som jeg er ment til å være

Da har jeg det nemlig så mye bedre enn jeg hadde det før

Selvtilliten er bedre

Jeg er roligere inni meg, tryggere, gladere, mer tilfreds

Når man jobber med seg selv, får man nye situasjoner å jobbe med

Man gjør det i det tempoet som passer en,stress hører ikke hjemme her

Det er ikke noe tidsskjema vi skal fylle

 

 

Akkurat nå jobber jeg med en setting hvor jeg ikke helt føler meg hjemme

Jeg blir usikker, føler meg udugelig, føler jeg passer ikke inn, jeg får ikke til noe

Dette er følelser som kommer, når jeg er der

Så kan man spørre seg hvorfor jeg igjen og igjen setter meg i den situasjonen

Kan jeg ikke bare la være

Det er da selvutviklingen kommer inn

Det er jeg som lager disse følelsene

Det har ikke noe med noen andre å gjøre

De andre er snille, imøtekommende og greie på alle vis

Det er i mitt hode, alle disse tankene kommer inn

Hva skjer, jo det vokser

For hver gang graver jeg meg mer og mer ned i disse følelsene

Har jeg det bra da

Nei

Kunne jeg latt være å gå dit

Ja

Hadde jeg da fått det bedre

Nei

Hvorfor nei

Jo, fordi da hadde jeg gått hjem med uforløste følelser

Da ville jeg latt kroppen min tro at de var sanne, de tankene jeg lagde meg

Jeg er udugelig, jeg passer ikke inn, så her kan jeg ikke være

 

Jeg velger en annen løsning

Jeg går dit likevel

Plutselig går det opp for meg hvorfor

Det er jo så selvfølgelig, men man blir så innmari blind når det gjelder seg selv

Inni meg har jeg likevel svaret, hvis jeg vil lytte

 

Jeg vil gjerne være flink, helst verdensmester

I denne settingen er jeg ikke det

Det er mange andre der som er mye, mye flinkere enn jeg

Dette er ikke min agenda akkurat nå

Det er andre ting jeg kan brukes til

Og…………..

Og det er helt ok

Jeg trenger ikke være flink pike til absolutt alt jeg er med på

Jeg må forstå at det er ok likevel

Jeg kan være den jeg er, gjøre det jeg får til og så være fornøyd med det

 

 

Når de tankene falt på plass, da så jeg det med en gang

Det er akkurat sånn det er

Vi trenger ikke være best, vi kan bare være med likevel

Hvorfor føler vi at vi hele tiden må være så flink for å være god nok

Alle er vi gode nok til det vi er ment til å gjøre

Vi må bare finne de tingene

Så kan vi være med litt i andre settinger også, uten å forvente at vi skal få den store pokalen hver gang

Det er helt ok

 

Slik jobber jeg med eget hode

Kun av ren og skjær egoisme, få det bedre med meg selv

Samtidig er det ikke alle som har disse behovene

De har det godt med seg selv allerede

Det viktigste, aller viktigste er at vi gjør det som føles riktig for oss selv

Ikke fordi alle andre gjør det

Jeg gjør det jeg selv vil

I dag

 

 #selvutvikling #følelser #selvtillit

 

12 kommentarer

Siste innlegg