HVOR LENGE SKAL DU VENTE

 

Jeg ble oppfordret til å skrive mer om lykken

Mange venter nemlig forgjeves på den

De tror den faller ned i hendene på en

De tror at man kan våkne en dag og så har man et vidunderlig liv

Mange tror og at de ikke kan være lykkelig

At de ikke er forunt å ha det godt i livet

Det er bare tull

 

Det er nettopp det lykken handler om

Det er å skape

Vi må selv bidra til at vi skal ha det bra

Du sier kanskje at det kan ikke jeg fordi

Fordi hva

Fordi du har blitt mishandlet, misbrukt, overlatt til deg selv

Fordi du er syk , har handicap eller andre begrensninger

Fordi fordi

Fordi er bare unnskyldninger

Jeg forstår at mange kan bli irriterte nå

De liker ikke det jeg sier

 

Og hva sier jeg

Jo, jeg sier at man kan ha det bra uansett hvordan man har det eller har hatt det

Det ser vi utallige eksempler på

Denne gangen kan jeg ikke bruke meg selv som eksempel

Jeg har hatt og har det bra

Mange har gått gjennom mange traumer i livet, men er likevel lykkelig

Hvorfor

Jo, fordi de har valgt å være det

Og hvorfor har de det

Jo, for da blir livet godt å leve

På tross av begrensninger

 

 

Likevel sier vi ikke at det blir en dans på roser

At hver dag er solskinn og glede

Det ville være å lyve

Hvis vi forventer å gå hver dag i lykkerus, da venter vi forgjeves

Tror dere at hvis dere  ikke hadde begrensninger, ville dere vært lykkelig da

I så fall bommer dere totalt

Se dere om

Se alle skuespilere, artister, vakre mennesker

Friske mennesker som har alle forutsetningene vi ønsker oss

Er de så forbannet lykkelige

Plastiske operasjoner fordi de ikke ser bra nok ut

Pillemisbruk, alkohol eller andre rusmidler

Tror dere at lykken ligger i det å være såkalt vellykket, ha status, være kjent

Beklager å måtte skuffe dere

Det er faktisk ingen som er lykkelig

Ikke sånn helt av seg selv

Lykken kommer ikke dalende ned til deg

Den må skapes

I små øyeblikk av gangen

De øyeblikkene må du så sette sammen og nyte

Summen av de øyeblikkene skaper, ja hva da

Jo, et godt liv

 

Hvor lenge skal du vente

Ja, hvor lenge

Hvor lenge skal du vente på at du skal ha det godt

Vente på lykken

Lykken kommer ikke til deg

Du må ut og hente den selv

Du må velge den

Du må bestemme deg for å ha det godt,

uansett hindringer, uansett begrensninger,

går det an å ha lykkelige øyeblikk

Hvor lenge skal du vente

I dag

12 kommentarer
    1. Du er så flink til å skrive i bloggen din, Mariann. Raus er du også, som deler dette med oss andre. Så mange takk for det.

    2. Per M: Ikke raus, ren egoist, jeg elsker at folk liker det jeg gjør 😉 Det gir meg glede, er viktig å finne noe man er god til og få brukt det og etter at jeg fant skrivingen,har det beriket livet mitt 🙂

    3. Det er sant det der, livet blir i alle fall ikke bedre om man lever i en negativ fortid… Og selv om det preger den en er, at man har opplevd noe vondt, så kan man som du sier likevel finne positive øyeblikk, om man ikke nødvendigvis flyr rundt helt euforisk til enhver tid 🙂 Jeg tror veldig på det å skape sin egen lykke <3

    4. Tusen takk for treffende og kloke ord. Jeg setter også pris på at du deler Mariann, “det meste blir større når man deler det med andre”…. Det er godt å la seg “BERIKE” av dine “rike” tanker og ord. Så jeg vil takke deg for at du deler, og takke deg for at du “gror”, når vi liker dine ord, og ikkje minst for disse gode frø du “sår”, som du får til å gro så vakkert også hos andre <3 Synest du er raus Mariann! ( Du går forran med et godt eksempel, og viser at "egoet" kan brukes til noe godt og berikende både for deg selv og andre) ((( <3 )))

    5. Ingunn: Tusen tusen takk for gode ord, det gjør så godt av andre liker det jeg har på hjertet <3 Og ja, egoet mitt liker det, setter stor pris på disse nydelige tilbakemeldingene <3 Samtidig så gjør skrivingen godt for egen helse :))

    6. For meg ser det ut til at vi alle er vår eigen Lykkesmed – med ansvaret for eigen lykke eller mangel på slik – enten ein likar det eller ikkje. I alle fall om Karma-lova framleis gjeld – eller lova om årsak og virkning, om ein synes betre om det namnet. Det er ingen grunn til å henge med hovudet for det – men ei bevisstgjering kan skape meir realisme.

    7. Enda ein god ting med lykke, ein treng ikkje “gå ut” for å finne den – den er alt i oss – under tankane og annan støy i sinnet. Det er berre å “gå innover”….. !!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg