JEG SAVNER DERE SÅNN

Alle bildene i dag er malt av Kristin Børresen

Siden hennes finner der her

Kristin Børresen – Paintings

 

Jeg savner dere sånn når dere er borte

Mange forstår ikke hvordan det er

Jeg har tatt ordene i bruk

De kommer til meg

De kommer dalende ned i hodet mitt

Det er så fint

 

Men så forsvinner de igjen

En tåke omkranser hodet mitt

Jeg finner de ikke igjen

Jeg savner de så

Hvor er de hen

Hvor kan jeg finne dem igjen

De lever liksom sitt eget liv

Jeg har ikke kontroll på hvor de er

Heller ikke vet jeg når de kommer

 

Lykkelig er jeg når de er tilbake

Det er som å møte igjen en kjær venn

Vanskelig å forstå, ja kanskje det

Det må kjennes på kroppen

Det må kjennes i hjertet, ja helt inn i sjelen

Lykkelig er jeg når de er tilbake

Når de igjen danser ned i hodet mitt

Når bokstavene igjen spretter ut helt av seg selv

 

Jeg har ikke kontroll da heller

Ikke før etterpå

Når de først har kommet, ja da kan jeg lese dem

Når de kommer på den måten, da er jeg i nuet

Jeg er meg selv, ja jeg er noe jeg ikke helt vet hva det er

Hvem er jeg da

Jeg vet ikke

 

 

Kanskje er det da jeg er meg

At jeg er meg på riktig liksom, den jeg er ment til å være

Nær sjelen, nær hjertet, høre de snakker til meg

Jeg er i nuet, jeg er bare her og nå

Alt annet er borte i de sekundene det pågår

Sekunder ja

Det tar bare noen sekunder

Noen sekunder av lykke når ordene igjen daler ned i hodet

Sammen med tårene

 

Det er da jeg er så nære sjelen

Det er da jeg er den jeg skal være, den jeg egentlig er

Hvorfor skal de da forsvinne igjen

Kan de ikke være her hele tiden

Kan jeg ikke få sitte sånn i mine lykkelige øyeblikk der fingrene flyr over tastaturet

De sekundene når sjelen min snakker til meg

Jeg lengter etter å høre hva den sier

Fra min innerste kilde

Hvorfor blir dere borte igjen

Hallo, jeg vil ha dere her hele tiden

Hører dere, ikke gå fra meg igjen

Jeg savner dere sånn når dere borte

Lykkelig er jeg nå

I disse sekundene når ordene danser

I dag

6 kommentarer
    1. Ja, jeg får en veldig GOD-følelse når jeg skriver jeg også 🙂 Kanskje ikke helt den samme som deg, men litt en følelse av en egen verden, hvor det bare freser av gårde, uten at jeg tenker meg om nesten. På gode dager. Noen andre dager trøkker jeg litt mer merker jeg 😀

    2. Ser ut som ordene kom til deg i dag også! Kanskje setter man mer pris på ting når de kommer tilbake etter å ha vært borte. Ingenting er en selvfølge, og små ting kan gi stor lykke. Riktig god helg til deg <3

    3. frustrertfrueihouston: god helg til deg og. Ja de kommer og går, det var forrige uke, men jeg poster bare et for dag vanligvis så jeg har noen ganger et innlegg på lur. Så spør jeg hjertet hvilket innlegg som skal ut hvilket dag og i dag ble det dette:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg