TANKER OM HEALING, del 4, hvordan går man frem for å lære


Mange spør også hva jeg har gjort for å åpne opp for energiene

Det er også et vanskelig spørsmål

Det går over flere år

Man tenker ikke så nøye over alt man gjør hele tiden

Man leser en bok, man deltar på et kurs

Nøkkelen er nok å lytte til hjertet

Vi blir nemlig ledet

Hvem som leder oss kan vi jo ikke si

Vi kan tro, men ikke vite

Er det krefter i universet, heter det Gud, eller er det sjelen vår eller en annen visdom vi har i oss

Det er ikke så godt å si

 

Jeg vet jeg leste en bok som het Slipp kjærligheten inn av Anne Jones

Den grep meg

Jeg skjønte at jeg hadde lukket hjertet mitt når min far døde

Han døde når jeg var 11 år

Den gangen var det ingen sorgbearbeiding for barn

Man ble nok glemt i de voksnes sorg

Morgendagen ble derfor fryktelig skummel

Hva er det neste som skjer

Uten far, ny skole, nytt hjem, livet ble ikke det samme lenger

Hjertet måtte derfor åpnes igjen

Sakte men sikkert må man begynne å stole på livet igjen

Det tror jeg er det aller viktigste

 

Det andre er å lytte

Å lytte til seg selv

Lære seg å stole på intuisjonen sin, sin egen stemme og visdom

Uansett hvem som sier noe, vær åpen for hva de sier, men samtidig skeptisk

Det er så lett å bli revet med

Det er ikke nødvendig å delta på en masse kurs eller happeninger

Det er heller ikke feil å gjøre det, hvis man har lyst

Kanskje fellesskapet gjør en godt, kanskje det er energier der å hente eller man skal møte noen

Det er ikke bestandig det er kursbudskapet som er viktigst

Hvis noe er viktig og riktig, da vil det bestandig komme tilbake hvis du mister det

Kjenn hele tiden etter i egen kropp

Er dette riktig, føles det rett

 

Ikke stress

Det trenger å ta litt tid

Alt kommer til akkurat den tiden det skal

Når du ser tibake, vil du få mange ahaopplevelser

Du vil tenke forbløffet at det kunne ikke skjedd før, heller ikke senere

Alt kommer til riktig tid

Ofte ser vi ikke hele bildet

Vi har hastverk, vi vil ha fremgang, ting skal skje nå med en gang

Sånn er ikke den åndelige utviklingen

Den må få tid

Samtidig med at man åpner opp åndelig, skjer det og fysiske ting

Topper i ørene og sus, piping i ørene er veldig vanlig

Man føler det som om man går inne i en liten boble

 

 

Lær deg å meditere

Det er mye av nøkkelen til å kunne få den roen du trenger til å se inn i deg selv

Det er utrolig så mange svar man får

Man får underlige oppdagelser hvordan ting henger sammen

For meg er det ikke bestandig svarene kommer mens jeg mediterer

Like ofte kommer det etterpå, når jeg pusser tenner, eller dusjer eller kjører bil eller går tur

Da daler ordene ned i hodet helt av seg selv

Du kan også få det du trenger servert på tv, eller i en bok, eller i en samtale, ja overalt

Vær oppmerksom

 

Det er mange gratis meditasjoner på internett, både live og på youtube, for de som ønsker det

Har du ikke meditert før og er redd du ikke får det til, slapp helt av

Begynn med et eller to minutter, helt til du føler du får til det, så kan du øke etterhvert

Du skal ikke stå til rette for noen, det er ikke noe som må gjøres på en bestemt måte

Du skal ikke bli verdensmester

Ikke hig etter de store ahaopplevelsene eller at alt skal bli stille rundt deg

Tenk bare at nå skal kroppen din slappe av noen minutter

Ta ting som de kommer, om det er tanker der, la de bare suse forbi, det er helt i orden

Alt du gjør er riktig for deg, akkurat der og da

Følger du guidede meditasjoner og noen prøver å få deg til å se bilder, og du ikke ser de, da er det også helt ok

Da er det ikke det du har behov for å se

Alt blir tilrettelagt deg selv, helt av seg selv

Bare stol på at det blir riktig og ikke stress

 

 

For dem som vil oppleve og erfare sine egne sanser så sier jeg velkommen til en vidunderlig verden

Aldri har jeg vært mer takknemlig og tilfreds

Jeg har noen begrensninger for tiden fysisk, men jeg har det likevel godt

Inni meg er det stort sett solskinn

Selvfølgelig er det dager man er nede i kjelleren litt

Jeg er jo et følelsesmenneske, alle følelser blir så store, enten de er av det gode eller det vanskelige slaget

Likevel har jeg en ballast i ryggen, en trygghet som er bare god

Det å få være et åpent nysgjerrig menneske, det gjør livet spennende

Det er som å være ute på et eventyr

Noen ganger er man helt salig og i neste øyeblikk tviler man

Alt sammen hører med

Alt er menneskelig

Velkommen

I dag

 

2 kommentarer
    1. Det er så fint du har funnet det som er bra for deg, og kan bruke det i jobbsammenheng nå 🙂 Du har liksom kommet rett nå virker det som 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg