CARBONARA MY WAY

Jeg er glad i pasta, og det er lettvint og god mat. Denne retten lages på ca 20-25 min

Bacon

Rødløk og hvitløk

Bacon og løk surres i pannen

Kok spaghetti. rør sammen 2 egg pluss to ekstra eggeblommer, parmesan ca 80-100 gram, en dl fløte, pepper. Vær forsiktig med saltet for både bacon og ost er salt

Sil av spaghettien og rør inn sausblandingen, ikke la det stå på ovnen så det koker, skal kun røres forsiktig inn

En nydelig grønn salat, ny blanding i butikken, asiatisk versjon. Det sies at man ikke skal blande pasta og salat, men sånne regler bryr jeg meg ikke om

Det ble snaddermat for store og små, sitat liten venn på 9 mnd: Nam

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

6 kommentarer

Siste innlegg