HVOR ER DET BLITT AV MINE TO FAVORITTER

Jeg har mine favorittkategorier på egen blogg

De innleggene jeg liker best

De som ligger mitt hjerte nærmest

Det er Mitt poetiske hjørne og Kjære menneskebarn

De innleggene som havner i den kategorien blir ganske kjær for meg

 

Jeg liker å skrive dem

Det er fordi det er de som føles nærmest hjertet mitt

Det er de som forteller noe fra min indre kilde

Fra mitt egentlige jeg

Når jeg skriver de innleggene, da tenker jeg ikke

Ordene bare kommer av seg selv

Det er befriende deilig

Jeg slipper å rette dem også for de er skrevet bortimot feilfritt

Er vel ikke det utrolig

 

 

 

Da spør du deg kanske hvorfor jeg ikke skriver sånne innlegg hele tiden

Jeg skulle jo gjort det når jeg liker det så godt

Svaret er enkelt

De kommer ikke ned i hodet mitt hele tiden

De når ikke inn fordi det er så mye forstyrrelser der

Jeg har en høysensitiv hjerne

Det er et hode som har lett for å gruble

Det analyserer alt i løpet av dagen

Alle setninger, situasjoner, tilstander, blir gransket

Ganske så ufrivillig, men vanskelig å rømme fra i perioder

Det er da hjernen jobber på spreng

Den stenger for ordene fra hjertet

Jeg sitter der i grublemodus istedetfor

 

 

 

Jeg må lete

Jeg må forske

Hvordan skal jeg finne igjen favorittene mine

Igjen og igjen lar jeg den analyserende venstre hjernehalvdel ta over

Noen dager tror jeg ikke at jeg kan telle så langt som det er tanker innom hodet

De raser igjennom, noen kommer og går, mens andre går rundt og rundt

I hvileløse omganger turnerer de i hjernen min

 

Plutselig kan jeg kjenne den indre roen komme

Jeg kan sette meg ned og skrive flere innlegg etter hverandre

3-4 minutter og jeg tryller med ordene

De flyter avgårde gjennom fingrene mine

Åh hvor jeg savner dere

Jeg må ha en leteaksjon

Jeg må roe meg ned

Finne min indre ro igjen

I dag

 

 

For å roe ned et hyperaktivt hode er meditasjon et godt verktøy og helt gratis også.

I går var det et fint program på Schrødingers katt om blant annet meditasjon og at man kan se forandringer i hjernen ganske raskt på de som mediterer, ja positive endringer heldigvis.

Her var det og gode tips om hvordan man kan bli mer positiv og slutte å være så bekymret hele tiden

Her er programmet for de som vil se det

http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt/dmpv73000214/09-01-2014

16 kommentarer
    1. Hei. Ja, jeg så det programmet i går, det var artig å se at det faktisk ble dokumentert at meditasjon hjalp og den andre terapiformen han brukte, husker ikke navnet på den. Han ble gladere og mer positiv ja 🙂

    2. Alle har vel sin måte å takle det meste på. Vi lever våre liv, stort sett innenfor visse normer og regler. Slik må det bare være. Men det er den lille biten som står igjen, vi må bruke med fin hånd. Bloggen har blitt mitt fristed på en måte – iallfall det siste året – og det er jeg veldig takknemlig for. Den har åpnet noen helt spesielle dører hos meg.

    3. Her kjenner jeg meg veldig igjen! Det nytter lite å sette av tid til bloggingen. For det er neimen ikke sikkert ordene kommer ned på tastaturet når man har satt av tiden. Jeg må rett og slett finne tiden når ordene er der 😉
      Ha en fantastisk fredag <3

    4. torhild elisabeth granli: Det er sånn for meg og, det har blitt mitt lille hjertebarn og likedan siden jeg har på facebook som jeg og kaller Lillasjel, det er der jeg poster de bildene jeg bruker i bloggen og andre bilder også. Gir meg mye glede

    5. Mona L`s verden: Ja, helt sant og hos meg er det stor forskjell på hvilke innlegg som kommer. De tre siste innleggene ble skrevet på tilsammen tre kvarter, mens noen ganger bare knoter jeg og sitter i et par timer til og fra med kun et innlegg. Flott dag og helg ønskes deg og:)

    6. For en koselig blogg! Fine bilder, gode ord og den gir en fin indre ro. Stol på deg selv, og husk at 80% av alle tankene våre er tulletanker. Vær i ett med tiden, og ta deg tid til å kjenne etter pusten din. Følger med på bloggen din. Klem Lise

    7. Det er fortsatt godt å lese innleggene dine. De gir en indre ro, ikke noe stress her! Jeg leser nok mer hos andre enn jeg legger ut selv, for min blogg startet som en oppdatering om livet her borte- for familien hjemme. Ha en fin og kreativ dag 🙂

    8. frustrertfrueihouston: Jeg leser ikke så mye hos andre, det går med mye tid til skrivingen og finne bilder og lage tekst til de. Jeg har jo og Lillasjelsiden min på facebook,som jeg forer med bilder. I dag har jeg fått to nye samarbeidspartner en maler og en fotograf så nå begynner det å bli mange å hente bilder fra:)

    9. Det å ha tid er akurat det som er essensen her.
      Dagene mine løper, og jeg savner denne type kreativitet hos meg selv.
      Håper at den kommer tilbake med noen endringer som er på vei.
      Kos deg med å lete, og ja meditasjon er viktig.

    10. Ja, det gjelder å finne roen, helt enig. Selv om jeg er rimelig rolig, og ikke er noe høysensitiv. Jeg kommer meg fort ut av dumme tankerekker.Men likevel kan jeg jo bli stresset som du vet, og da gjelder det å finne igjen ro, for å klare å gjøre de tingene man vil på en god måte 🙂 Ha en fin kveld 🙂 klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg