SKAL VI MODNES, MÅ VI AV OG TIL TVILE


Ja hjertet har de fleste svarene, men skal vi modnes tror jeg at vi av og til må tvile, at vi må tenke. Om ikke, vil det ikke komme påfyll til sjelen. Det må den ha tror jeg? Skal visdom bli bedre må den hele tiden få litt påfyll, og det må den ha av både glede, og tristhet. Vanja

http://inneuteferdig.blogg.no/

 

Denne kommentaren ble gitt meg på bloggen min

Den er så fin synes jeg

Den grep meg

Den grep meg i hjertet mitt

Jeg elsker disse medmenneskene som er der

De jeg kjenner og ikke kjenner

Vi griper inn i hverandres liv

Vi hjelper hverandre til endring, selv om vi aldri har møttes

 

Jeg elsker å bli gitt sånne fine ord

De er så vis

De er så sanne.

Alt i livet kan ikke gå på skinner

Vi må tvile, vi må tenke, vi må erfare

Vi må feile, for igjen gjøre det rette

Hvis ikke, får ikke sjelen vår påfyll

Den vil ikke utvikles

Den vil ikke modnes

Derfor er ikke alt rosenrødt til enhver tid

Da vil vi ikke bli et menneske som har lært noe om livet

 

Ingen har sagt oss at livet skal være ren og skjær lykke

En lang reise med lykkelige øyeblikk satt sammen til en drømmetilværelse

Da ville vi ikke lært noe som helst

Vi ville ikke satt pris på det heller

Vi ville ta ting for gitt

Vi trenger å lære både om gleden og om smerten og om sorgen

Vi er her for å lære å være menneske

Derfor tviler vi, derfor feiler vi

Det gir oss lærdom

I dag

12 kommentarer
    1. Det ble en flott tolkning av ordene mine.
      Det handler jo om nettopp dette, en reise inn i livet og alt det innebærer. Jeg er som alle andre sikkert av og til lei av en del av hendelsene vi møter, men alikevel uten de hadde vi ikke måtte ta valgene. Vi hadde ikke stoppet opp og tenkt oss om.
      Jeg ønsker all lærdom velkommen, selv om jeg ikke ser det når det skjer. Hver dag, hvert år. Nye muligheter til å leve og til å lære.
      Gleder meg til å se resten av livet.
      Det handler om å leve i nuet og faktisk nyte det med og uten alt som skjer.

    2. torhild elisbeth granli: 🙂 Ser du nå hva jeg mente i de forrige innleggene? Hvis du sammenligner med de jeg hadde forrige uke,så er det en stor forskjell. Det er det jeg mente med at poesien var tilbake. Forrrige uke skrev jeg mer analyserende, nå skriver jeg bare ordene rett ned uten å tenke og det blir et annet språk, enklere språk

    3. Ja, det man må ha litt av begge deler, også for å SE hva som er godt. Hvis ikke blir man bortskjemt tror jeg. Og man merker ikke de små lykkeøyeblikkene. Ha en fin dag MAriann 🙂

    4. fotografipiken: Det er energiene kjære venn, vi er jo i de samme energiene. Det er derfor jeg kan sende deg healing:) Sender deg gode snille tanker når jeg legger meg om kvelden <3 Vi tar inn de samme impulsene. Ofte når jeg går på facebook etter å ha blogget, kan jeg oppdage 3-4 stk som har samme tema på statusene sine, merkelige greier:) Jeg går for samme tema i morgen og:) Lærdom:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg