HURRA I DAG HAR JEG HØRT PÅ RADIO

I dag har jeg vasket til helga

Jeg hørte på radio mens jeg vasket

Jeg vasket både stua og kjøkkenet uten å ta pause og med lyd på

Wow, sier jeg, det er stort

Jeg er sykt takknemlig

 

Takknemlighet er nesten det viktigste ordet i hele verden for meg

Jeg er så glad at jeg har fått smake så mye på livet at jeg har lært meg takknemlighet

Det er nemlig mange som ikke er så sykt heldig som meg

Greier du å føle takknemlighet så skaper du en lykkefølelse inni deg

Det er for mange ikke så lett

De har mange tunge utfordringer

Det rareste er at det virker på meg som om de som har mest, er de som er mest takknemlig

Det er de som har funnet ut at dagene deres er best hvis de lar kroppen smake på gleden

Det må ha vært tøffe mentale tak for å komme dit

Og jeg beundrer de, de er et forbilde for meg

 

 

Sammen vil dere nemlig forsterke dem

Det var vel ikke det du ville oppnå

De har oppdaget at det å syte og klage over hvordan de har det, det hjelper dem ikke

Det trekker dem ned

Det gjør at dagene deres blir tyngre å håndtere

Selvfølgelig har de dårlige dager, hvem har ikke det

Vi er da alle mennesker, vi har følelser

Men det å kunne blåse ut det vonde og erstatte de tankene med noen gode, ja det er den beste medisinen som finnes

 

Er dere klar over at mange av de som har forstått dette, blir utpepet

Mange liker ikke at man er positiv

De tror at man sitter på en boble av sinne som man har behov for å sprette, så gallen får komme ut

Det er faktisk ikke sånn

Det er ingen innestengte følelser som skal ut

Det er nemlig helt motsatt

Tenker du positivt, blåser du ut de negative følelsene

Når de er ute av kroppen, da bytter du dem med det som gjør kroppen din godt

Det er en vidunderkur uten like

Og den er helt gratis

 

 

Jeg skjønner derfor ikke at folk blir provosert når man er glad

Jo, jeg skjønner mekanikken i oss

Vi føler oss ille, vi får klage litt, vi får med oss et lite sytekor og sammen drar vi hverandre ned

Da har vi det så meget bedre etterpå

Hallo er dere våkne eller

Man drar hverandre ned, de negative energiene  skaper tankemønstre i hodet

Hver gang man nærmer seg de samme følelsene, ja da starter koret automatisk

Hodet ditt starter letingen etter noen å synge sammen med, i moll dur

Det er nesten som en sånn barneleke som starter å synge når noen går forbi

Er du en sånn leke

Er du en sånn som starter sytekoret og vil gjerne ha med flest mulig andre også

Tror du virkelig at kroppen din får det bedre

Det kan føles sånn, for man får en form for fellesskap og forståelse

 

Nettopp det, det er det man har behov for, fellesskap, omsorg og forståelse

Så enkelt er det

Ha noen få du kan snakke med, noen du vet som ikke tar inn de dårlige følelsene

Mange sier at det er så deilig å kunne blåse ut og syte litt

Ja, samtidig med at du drar med deg andre så blir dere et vakkert kor

Dere synger faktisk falskt

Sammen vil dere nemlig forsterke det som ikke føles bra

Det var vel ikke det du ville oppnå

Jeg kan kanskje for mange som er ny i sånn type tankegang, virke hard

Jeg er ikke det, jeg er realistisk

Jeg ser på hva de negative energiene gjør med en kropp

Det er en grunn til at det forskes på å bruke positiv psykologi  på alvorlige sykdommer

Det skaper nemlig lykkehormoner i hjernen vår

Det gjør at vi føler oss bedre

De negative tankemønstrene drar oss ned

 

 

Selvfølgelig må vi få blåse ut

Man skal ikke grave seg ned i de vonde følelsene

Bare vær litt varsom med hvem du blåser ut sammen med

Velg noen som ikke tar det inn i kroppen

Gjerne en som ikke står deg nær

Eller kanskje du er så heldig at du har venner eller bekjente du kan bruke til formålet

Mennesker som forstår hvordan du har det, men ikke lar seg dra ned sammen med deg

Hensikten er jo å trekke deg opp

Det rare som skjer etterhvert som man trener på dette, er at følelsene dine endrer seg

Du reagerer annerledes på ting

Du får ikke innestengt sinne, fordi du tar rett og slett ikke inn den følelsen

Du blir ikke så såret lenger eller fornærmet eller irritert

Du velger bort de vonde følelsene automatisk og da blir det ikke noen innestengte følelser som skal ut

Er det ting du reagerer på, som er urettferdig eller dumme eller vonde, ja da dealer du med dem på en helt annen måte

Mer rasjonelt, mer klartenkt, mer handlgsrettet, løsningsorientert rett og slett

Du lar ikke følelsene få ta bolig i deg og dra deg ned, som du gjorde før

 

Jeg er sykt takknemlig i dag

Gleden fosser i kroppen min

Mange ganger har jeg måtte la helgevasken være

Når jeg har gjort det, har jeg måtte ta både 5 og 6 pauser, eller fordele det på flere dager

Jeg har sittet i stillhet hele dagen mens jeg har vært alene, for lyder gjør en sliten

I dag har jeg vasket både stue og kjøkken i et jafs, uten pause, med radio på full guffe

Det er helt sykt

Det er en følelse som er så sykt god, og den følelsen skaper takknemlighet

Takk for det jeg har fått opplevd

Takk for at jeg har fått en liten smak på livets realiteter,både som barn og voksen

Det har lært meg at takknemlighet er den beste følelsen som finnes

Den kan jeg skape selv i hodet mitt

Helt gratis

I dag

 

10 kommentarer
    1. Det første bildet og den første teksten berørte meg veldig. Jeg har alltid plied å si at du bare kan synge det verset tre ganger, så må du gå videre og finne på noe nytt…….:-)
      Jeg digger det bildet….:-)

    2. så herlig å komme inn her å lese. Takk for det. Nydelig. Det er nemlig AKKURAT slik livet er !
      Jeg har også hatt slike folk i livet. Men det kommer til et punkt hvor man bestemmer seg for
      å bli glad i seg selv, Å ikke slutte å elske livet å være positivt selvom ting går deg imot.
      Men fortsette å tenke seg frem. Jeg har opplevd at mange har tenkt at jeg har det så fryktelig lett fordi jeg er så positiv, å kan nesten kreve for mye av meg i blandt. Det er en utfordring, Som bare har gjordt meg enda sterkere. jeg har blitt nødt til å sette grenser for meg selv.
      Jeg skaper min egen verden av lykke, i naturen, med familien, med hunden, med bildene mine, med havet, i skogen…. Det er så herlig å leve å være til når man kan bruke tankene sine som en kunst.
      Tankekunst er det vakreste som finnes, og når man blir kjent med den, så kan den ta deg til alle de drømmene om livet som du før såvidt tørte å tenke tanken om.
      Det er når du kommer ut døra om morgenen, og snøen som glitrer er et kammer av verdier
      Som gir deg de frysningene nedover ryggen av livsglede, at man virkelig lever.
      Jeg har fått mine utfordringer, men jeg ELSKER livet mitt – akkurat slik det er !!
      Om man aldri gråter, vet man ikke hva glede virkelig er.

    3. Mange tror at folk som er mest positive BARE opplever positive ting også, og ikke har noen tunge dager, men det er ikke sånn faktisk. Jeg har også ting i livet mitt som er slitsomt og tungt, selv om jeg ikke legger det ut på bloggen min. Det er mer om hvordan man velger å ha det med livet sitt, som du beskriver også. Vi velger å blåse dritten ut, med å snu på flisa. Det blir ikke bedre av å grave seg ned, tvert om 🙂 Heia Mariann 🙂

    4. frodith: Heia Frodith >3 Ja, og mange tror at vi stenger alt inne i en boble som vil sprekke, men jeg har ikke noe å stenge inne, jeg fortrenger ikke noe som helst:) Åh hvor mye bedre jeg har det med meg selv enn for noen år siden og jeg har gjort alt selv :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg