ENGLER FINNES I ALLE FASONGER

I dag er alle bildene malt av Eivor Johansen.

Jeg har tillatelse til å dele dem

Her er hennes side på facebook

https://www.facebook.com/EivorJohansensBilder

 

Ja,stakkars Märtha , eller skal vi si heldigvis for Märtha

Hun visste nok ikke hvilken storm hun startet med å snakke om engler

Det er rart hvordan et enkelt navn skal gi folk hætta

Og for et sinne

En harme så stor som et fjell vokste opp i mange mennesker

Over noe som bare er godt

Endelig noe i verden som ikke er annet enn kjærlighet

Likevel skaper det sinne

Og kanskje nettoppp derfor

En sårhet mange har inni seg fikk komme til overflaten, kamuflert som sinne over noe de ikke tror på

 

 

 

Men hva er en engel

Sier vi ikke kanskje at vi hadde englevakt

Eller du er en engel som hjalp meg

Det kom en reddende engel til

Hverdagsengler, de som stiller opp og hjelper andre

Vi bruker jo ordet

Vi er bare litt uenige om hva en engel egentlig er

Hva om det er ganske enkelt et annet ord for hjelper

Blir det da litt lettere å tro på

Ja, da blir det nok lettere for mange

Disse englene som er rundt oss og hjelper oss

De er jo synlige og menneskelige, de kan vi tro på

De er engler

 

 

Så er det over til det litt mer vanskelige

De englene vi ikke ser

Med min tro så finnes det masse engler

Men engler for meg er ikke sånn som på glansbildene

Jeg tror at de englene er skapt sånn av mennesket

De hjelperne blir lagd vakre fordi de er våre hjelpere

De har vinger fordi det er sånn vi mennesker ser for oss at de kan fly

Vinger er også beskyttende

Symbolsk er det da blitt det bildet av en engel vi er vant til å se

 

 

Med min tro finnes engler i alle fasonger

Mange er rundt oss i menneskelig form

Når du trenger hjelp en gang, prøv å be om hjelp uti lufta og se hva som skjer

Et bittelite uskyldig eksempel

Når jeg var på kurs skulle jeg og en venn finne butikken så vi fikk kjøpt oss lunsj

Jeg er håpløs på å finne veien frem, går bestandig motsatt vei

Jeg hadde spurt flere og de forklarte meg retningen og jeg gikk likevel motsatt vei

Det var en lang strekning foran oss, ikke et menneske å se, og vi hadde ikke så god tid

Jeg sa til min venn at da får vi be om hjelp

Jeg ser opp og der på den strekningen det ikke hadde vært noen, der kom en dame gående mot oss

Vi spurte om veien og hun  pekte

Fornøyd snudde vi og gikk riktig vei

Etter noen skritt snudde jeg meg og så etter damen

Hun hadde snudd og gikk tilbake samme vei som hun kom

 

 

 

Et annet lite eksempel

Vi holdt på å komme for sent til et cruise vi skulle på

Vi landet i Barcelona en time før skipet skulle gå

Vi fikk med nød og neppe med oss bagasjen før Royal Caribbean kastet oss inn i en taxi og ropte kjør

Og mannen kjørte fort gjennom Barcelonas gater, veldig fort

Da kommer en politibil inn og legger seg foran taxien

Er det tilfeldig, ja mange vil nok tro det , jeg tror ikke det

Jeg tror jeg får hjelp

Det betyr ikke at alt går som smurt, så langt derifra

Men midt oppi det vanskelige får vi hjelp og støtte

Det vil se hvis vi vil ha det, vi må be om å få det

 

 

Jeg tror og at jeg får hjelp med skrivingen

I går fant jeg denne kunstneren

Med de fantastiske englene

De gav meg inspirasjon i dag

Mange ganger når jeg skriver kommer ordene av seg selv ned på tastaturet

Jeg tenker dem ikke først

Jeg leser dem selv først etterpå, på et vis

Bildene kommer susende på samme måte

Enten før eller etter teksten

Det er uhyre sjelden jeg må lete etter de

Som regel er de rett foran nesen min

Ofte må jeg le høyt, for det er så merkelig

Jeg får en innskytelse, følger den intuitivt og der er det jeg leter etter uten at jeg vet egentlig hva det er jeg er ute etter

Tilfeldig?

 

 

Denne hjelpen vi da får, kan vi lage et bilde på som et hvitkledd menneskefigur med vinger

Som strør rundt seg med hvite fjør

Eller vi kan se på dem som det de er, en hjelp for oss på veien hvis vi ønsker det

Hvordan vi forestiller oss denne hjelpen, spiller ingen rolle

For meg er de energier som er rundt meg, jeg tror jo at det finnes

Jeg har full forståelse for at noen ikke tror på det, det er jo litt ufattelig og vanskelig å forstå

Jeg innrømmer det glatt, at å tenke seg til at man er noe mer etter at man er død, det virker usannsynlig

Likevel så er det for meg mer og mer som tyder på det

 

Engler finnes derfor i alle fasonger

Både i menneskeform og som annen energi rundt oss

Det er helt i orden å ikke tro og helt i orden å tro

Mange nok er det som snur i tankegang etter å ha møtt en reddende engel

For de som tviler, vil jeg si, vær heller åpen

Test det ut, se om dere får hjelp til ting, legg merke til” tilfeldighetene” som skjer rundt deg

Hvor mange “tilfeldigheter” møter du på i hverdagen

Det kan være i form av mennesker, opplysninger du trenger som dukker opp foran nesen din, ting du har bruk for akkurat der og da

Så hendelser og store hendelser

Det kan hende du kan bli litt overasket

I dag

 

10 kommentarer
    1. Det er så bra det du skriver. Jeg tenker det er engler overalt i form av mennesker som gir en hjelpende hånd. Det er ikke så mye som skal til bestandig. Jeg ber om hjelp i blant jeg også. Akkurat nå strever vi her hjemme med ei datter og hennes situasjon. Hun har trolig ME. Venter på svar på prøver. Så nå trenger jeg reddende engler i hverdagen. Englar fins dom ? Ja det gjør de. Sett mange eksempler på det. 🙂

    2. Utrolig mye nydelige englebilder i dag 🙂 Og godt med følelsen av at folk stiller opp og hjelper 🙂 Om de er med eller uten vinger 🙂

    3. Jeg våger ikke å kaste vrak på noenting. Og jeg har som du skriver – også min tro. Hadde jeg ikke hatt det ville livet vært stusselig. Man må faktisk våge å tenke, at det finnes noe utover deg selv. Jeg lever godt med å ha det slik.

    4. Når vi tør å be om hjelp. Ja da kommer den… Når vi da har spurt må vi også bruke hjelpen. Tror mange velger å overs tegnene som kommer, og da er det ikke lett å få den hjelpen man trenger.
      At de er rundt oss i alle fasonger er det ingen tvil om.
      Vi må av og til lytte med hjertet, og ikke bare ørene.:)
      Nydelig innlegg.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg