HODET MITT ROPER


In the beginning

Facebook: Martha Sofies bilder

Hodet mitt roper til meg

Det roper så høyt

Det roper, jeg vil skrive

Jeg vil skrive, jeg vil skrive ,jeg vil skrive

Hører du det

Jeg vil, jeg vil

 

Hva skjer

Ordene kommer og kommer

Jeg kan ikke bare sitte her og skrive

Jo det kan du

Nei det kan jeg ikke

Jeg har andre ting jeg må gjøre

I dag skal jeg skrape tapet

 

Himmelen rødmer

Facebook: Martha Sofies bilder

 

Ja, men så skynd deg da, skynd deg med det, jeg vil skrive

Helledussan

Et høysensitivt hode er masete til tider

Man får ikke fred

Det har sine ønsker

Men egentlig tror jeg at hjertet har hvisket noen ord til hjernen

La henne skrive

Jeg har gitt henne ordene

I mange år har hun holdt dem inne

Helt fra hun var barn

La hun nå få lov til å skrive

La hun nå få slippe dem ut

Det er en del av henne

Det å finne seg selv

 

Merkelige greier

Hodet og hjertet er enige for en gangs skyld

I dag er en sånn dag at jeg bare vil skrive

Men først må jeg skrape litt tapet

Jeg bare må det

Kjære ord, kan dere vente litt

Sett dere ned en stund og hvile litt på

Men for all del glem ikke hva dere skulle si

Panikk panikk

Slapp av, de kommer tilbake

puhh, takk, da går jeg og skraper litt tapet

Jeg er snart tilbake

I dag

 

Midtsommernatt

Facebook: Martha Sofies bilder

 

8 kommentarer
    1. Takk for dine tanker . De treffer meg veldig iblant. Jeg trenger ofte pauser. Men så tenker jeg at jeg må fortjene de først. Jeg må jo gjøre masse først. Så kan jeg sette meg å lese eller gjøre håndarbeid. Ofte kommer jeg nesten ikke i gang med noe i huset, for det er så mye jeg skulle ha gjort. Jeg blir stressa. av å tenke. Sukk 🙂

    2. Karin Wiersdalen: Ja, det er dette når det er noe som liksom roper på deg og du vet at det gjør deg en mye bedre følelse inni deg, da frister ikke pliktene mye, men jeg har lært meg et knep. Jeg gjør litt og så har jeg pause og så gjør jeg litt og sånn blir ihvertfall noe gjort. Men akkurat skrivingen må jeg ha litt ro i hodet for at ordene skal komme. Så ja sukk,hehe

    3. Selv om jeg er alene hele dagen, klarer jeg ikke å sitte og skrive eller tenke for den saks skyld ved PC’n time etter time. Jeg er født rastløs så jeg sliter med dette å skrive i perioder. Klarer heller ikke skrive noe særlig hvis jeg vet, at det er andre ting som kanskje er viktigere.

    4. Jeg skriver fra hjertet vettu og de ordene kommer liksom bare dalende ned av seg selv og så ser jeg dem ikke før de har kommet på skjermen, de daler bare ned i fingrene mine:) Men da må jeg være i det moduset og det har jeg vært i dag, men samtidig var det den tapeten da, hehe. Jeg har fått av litt, men jeg tør ikke gjøre mer i dag, er redd jeg bruker opp kreftene mine, for i morgen er jeg bedt på middag og så skal vi på pubaften og da må jeg ha igjen litt energi til det:) torhild elisabeth granli:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg