LAMMEKOTELETTER MED GODT TILBEHØR

Her er det slutt på å pakke inn potetene som skal bakes. Jeg skjærer et snitt i bunnen ,legger de i salt og lemper de inn i ovnen

Jeg har fått dilla på auberginer, de er bare så gode. Surrer dem først i litt olje og strør litt salt på, bare brunes lett

Denne gangen går de i en ovnsform

champignon og purre surres bittelitt

Deretter havner de oppå auberginene før de toppes av tomater, husk krydder, gjerne litt hvitløk, inn i ovnen når potene er halvstekt

Kryddersmør, smør, karri, grillkrydder, hvitløk 2-3 fedd, basilikum, litt salt og pepper

røres godt sammen og blir satt i kjøleskapet

Lammekoteletter brunes på begge sider, kan godt være litt rosa i midten, og serveres til .

Dette er en av mine favoritter, jeg elsker lammekoteletter

Jeg er så sulten, nå må jeg ha mat

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

4 kommentarer
    1. Lammekjøtt spiser vi aldri. Vet ikke hvorfor. I mannens familie spiste de ikke fårekjøtt og i heimen min spiste vi får i kål. Der stopper alt. Men tilbehøret så alldeles nydelig ut. Det er jo ikke forsent å starte på dette, men får prate litt med familie.

    2. torhild elisabeth granli: Det er mange som ikke spiser fårekjøtt, jeg lurer på om det kan stamme fra at noen har fått ult lam, det er slett ikke godt. Det var jo sånn før i tiden at det hang og hang så fettet ble ult, og fysj. Ellers er det flere som sier det lukter fjøs av det, sikkert fordi de har sauer i fjøset kanskje

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg