JEG ER SÅ HELDIG, Snufs Snufs

I dag vil jeg se litt på hvor heldig jeg er
Hverdagslykke er slett ikke oppskrytt
Jeg bruker det helt bevisst
Hverdagslykke
For mange blir det nok banalt
Noen vil synes det er tåpelig og le litt av meg
Det er jo fint for en god latter er bra for kroppen

 

Jeg har vært så heldig noen dager at jeg er utslått av forkjølelse
Jeg er potte tett og snørra renner og kroppen har gått til streik
Den maser litt, først er den varm og så er den kald, den klarer liksom ikke helt å bestemme seg
Heldig sier du
Ja, slike dager gir rom for refleksjon over hvor heldig jeg er
Tenk å bare ha en forkjølelse
En liten uke med ro og hvile og man er oppe og går igjen
En kropp som greier å gjøre seg selv frisk igjen
Er ikke det flott
Og for ikke å snakke om alle trøstende ord en får på veien
En sånn nedsyltet tilværelse er ikke usynlig, heller ikke taus
Jeg har hatt noen telefoner og en sånn tilstand kan ikke skjules
Stakkars meg

 

Nei, det er nettopp det
Det er ikke synd i noen som kun er forkjølet
Heldige meg heter det
Det eneste som har inntatt heimen er et lite virus
Heihei virus
Det er her noen dager og så går det igjen
Er ikke det fint kanskje
Da kan jeg være så takknemlig for en frisk kropp som har kneblet det lille viruset
Ha det bra virus
For en bagatell en forkjølelse er for en ellers frisk person
Heldige meg
I dag

 

http://lillasjel.blogg.no/1360407296_kommunens_beste_brd.html

www.facebook.com/Lillasjel

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg