RESPEKT FOR ANDRES VALG

Ja, i dag er det valgdag

Heldigvis

Denne tiden har og vært en forundringspakke når det gjelder menneskets væremåte

Mange har brukt facebook som valgarena

Det er jo opp til hver enkelt

Det er jo fritt frem hvis de ønsker det

Om de når frem med budskapet sitt er en annen sak

 

Nå er det nå en gang sånn at vi er ikke alle enige i hva som skal stemmes

Man klager på politikerne som rakker ned på motstanderne

Kan de ikke heller fokusere på hva de selv står for

Er ikke det bedre, enn å bruke taletiden på så snakke stygt om andre

Får vi mer tiltro til de som gjør det

Er det sånne mennesker vi vil ha til å tale vår sak

For meg skaper det politikerforakt

Jeg har ikke sett en eneste debatt nettopp pga dette

Det hadde vært bedre med saklige program der de kan legge frem hva de står for

 

Det triste er at det er ikke bare politikerne som er sånn

Det er også den vanlige velger, mannen i gata

Jeg har via facebook,  blit kalt både udugelig, dum og teit og kunnskapsløs

Tenker ikke folk over hva de sier

De skjærer alle over en kam og rakker ned på alle som ikke er enig med dem selv

Hvis jeg ikke stemmer det du sier jeg skal stemme, ja da er jeg helt dum

Det kan være din bror du snakker om, din beste venn, din kollega

Respekten for de menneskene synker hos meg

 

Alle rapporter og all tidligere erfaring viser at det blir ikke så stor endring uansett hvem som sitter i regjering

Verden har ikke gått under før heller, hverken ved rødt eller blått

Hva jeg stemmer eller hva du stemmer, ja det er opp til hver enkelt

Jeg kommer aldri til å skjelle ut en som har en annen mening enn meg selv

Det bør ikke du heller

Selv om det ikke er person til person

Selv om du bruker facebook som arena

 

Vis respekt for dine medmenneskers valg

I dag

4 kommentarer
    1. Så bra skrevet!! Har sett enkelte ha propaganda for hjertepartiet sitt, og rakker ned på alle andre meninger og drar frem mest mulig dritt om deres parti.
      Så lenge folk bruker stemmeretten sin, så er det vel òg bra.
      Godt Valg!

    2. Dette innlegget gikk rett i hjertet på meg, og det er noe jeg tenker mye på under hvert valg…synes folk er så slemme mot hverandre, er det nødvendig selv om man er uenig? En må da kunne snakke politikk, være totalt uenig, uten å rakke ned på andre og måtte hele tiden finne noe stygt om motstanderen.
      Ønsker deg en fin valgdag <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg