ER DU EN AV DE SOM STIKKER AV

I vinter ble bilen min påkjørt mens jeg var på Rema og handlet mat

Ikke all verdens skade, men en sensor inntrykt og en stripe rundet støtfangeren

Og ingen meldte seg

Jeg nevnte dette til noen og de sa at folk er sånn, skjønner du

Folk er hvordan, sier du, jeg skjønner slett ikke

Ja, de stikker av

Da sier jeg, er det sånn folk er

Er menneskene i dag så egoistiske at de stikker av fra det de selv har forårsaket

Tenker de i det hele tatt over hva de gjør

 

Jeg protesterer iherdig, man kan da ikke bare stikke av, hvorfor gjør man det

Vedkommende svarer at ja, de ser vel at de får en utgift  og den vil de ikke ha

Jeg blir rystet jeg

Ja, de har nettopp selv forårsaket en utgift

Uhell kan skje oss alle, så det er helt ok

Men hvem skal betale

Hvis jeg kjører på noen, kanskje har de dårlig råd, knapt nok til mat, og så skal jeg pålegge dem en utgift på tusenvis av kroner

Er det riktig av meg

 

 

 

Den som blir påkjørt er faktisk helt uskyldig

Han får utgiften

Hvis vi da tar tankene litt lenger

Hvis jeg kjører på han og stikker av, så stjeler jeg hans penger

Jeg er en tyv

Jeg er ikke noe bedre enn andre som stjeler

Du er vel ikke så fornøyd du heller hvis noen stikker av med lommeboken din tenker jeg

Da roper du nok opp om at ingen blir straffet i dag. tyver og kjeltringer får herje vilt

Nei,det var nettopp det jeg gjorde da, stakk av med mange tusen kroner fra deg når jeg kjørte på bilen din og stakk av

 

Er du en tyv

Ja, kjører du på noen og stikker av, da er du en tyv

En tyv og en kjeltring

Kjeltringer er ikke til å stole på

Du er rett og slett ikke en person man kan stole på

Du er uærlig, man kan ikke stole på deg

Er det et slikt menneske du ønsker å være

 

Grunn en, til å stikke av  er at man ikke har papirene i orden eller er ruset, så man ikke vil bli oppdaget

Grunn to er at man er så surrete i trafikken av ulike årsaker at man ikke legger merke til at man har kjørt på noen, da skulle man heller aldri vært i trafikken, men det er en annen sak

Grunn nummer tre er at man rett og slett er en tyv , en kjeltring som skulle vært bak lås og slå

Ja, det er vel der du helst liker at de sitter de som har stjålet fra deg

Det er sånn folk er sier du

Folk er tyver og kjeltringer?

Jeg er ikke sånn

Er du

Hvis man går rundt og sier at folk er sånn, hva skjer da

Da blir man vant til at det er sånn det skal være

Ja, det er bare sånn

Vil du det

Vil du at vi alle skal synes det er ok å stjele fra andre

Da kan du heller ikke klage over andre som stjeler

Er du en av de som stikker av

Da synes jeg du skal slutte med det

I dag


www.facebook.com/Lillasjel

 

6 kommentarer
    1. Som vanlig tar du ting på kornet. Jeg var bort i rn bil for mange år siden. En liten skrape. Hadde penn og papir i bilen. Det var vanlig da. Skrev hva somhadde skjedd og festet den på ruta. Hørte aldri noe fra de. Jeg prøvde i alle fall.
      Men så opplever jeg til stadighet at nye riper dukker opp på min bil. Ingen beskjed og jeg blir steike sint.

    2. Er veldig enig i mykje av det du skriver, og eg har sjølv vert offer for “hit and run”.
      Men det er ein type du glømmer føler eg, det er og faktisk mange kvinner som kjører på, og så får dei panikk. Det er faktisk ein eigen kategori hos politiet – kvinner som ringer inn nokon dager etter ulykka har skjedd, når dei har fått roet nervene : )

    3. Mariabb92: Men da sier de jo fra, ikke bare kvinner, har og en ungdomi nærmiljøet mitt som fikk panikk, det er lov det, bare de sier fra senere. Hadde han sagt fra med en gang, hadde han ikke blitt anmeldt. Han sa fra noen timer senere og da var det allerede politianmeldt og han mistet lappen, så neste gang sier han nok fra. 🙂 Alle har vi lov til å gjøre feil, men da må vi stå for dem, ikke lure oss unna

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg