SELVVALGT ENSOMHET UTEN Å VÆRE ENSOM

 Lillasjel på facebook: https://www.facebook.com/Lillasjel

Bildet er tatt fra https://www.facebook.com/AbbyEnergyHealing?fref=ts
Du er lyset
Du skinner og stråler i dit hjerte
Giv dig selv lov at stråle
som den smukkeste diamant du er ♥

Det er aldrig for sent
til at begynde at stråle
start forfra
hvert øjeblik er en ny begyndelse

Du behøver ingen andres tilladelse
du er dit eget lys
din egen mester
du er dit liv

Lad dig glimte og glitre
i lyset fra dit hjerte
og stjernerne vil svæve
vidt omkring

Du er lyset
Du skinner og stråler i dit hjerte
Giv dig selv lov at stråle
som den smukkeste diamant du er ♥

-Camillia Rosendal, 2013

Jeg er en sosial person

Jeg elsker liv og røre og mennesker

Jeg kan sitte på en flyplass i timesvis og studere mennesker

Jeg har bestandig vært en rastløs sjel

Har ikke greid å sitte i ro og se ut i luften og ikke gjøre noe

Bestandig måtte det være noe å holde på med

Strikke, se på tv, lese bøker, helst ha selskap av andre mennesker

Det å gå på fjellet og være alene var for meg helt sykt

Hvorfor i all verden skulle jeg det

Være der alene, guri malla så kjedelig

 

Så kom en tid der jeg ble sykemeldt

En hel vinter jeg ble sittende hjemme alene

Mannen pendlet, var borte i uken og når han kom hjem sprang han  hus til hus for å hjelpe

Med to sønner som har hus, er det blitt tre hus å vedlikeholde

Der satt jeg

Alene

Alene fra mandag til torsdag og litt selskap resten av uken

 

Hva skulle jeg gjøre

Grave meg ned i selvmedlidenhet

Stakkars meg, som sitter her alene og ikke orker ut

Bli sint på han som var aktiv

Nei, det var ikke noe alternativ, han er bare snill og god

Jeg tenkte at skulle jeg gå her og gremmes, da ville det bli en trist vinter

Jeg måtte lære meg å like å være alene

Jeg måtte lære meg å like å være hjemme uten noe å gå til

Jeg snudde alle tankeganger som gikk på det at jeg kjedet meg

Takk lov for internett og kontakten med omverdenen

Stand for what is Right;
Even if it means standing alone. ♥

https://www.facebook.com/backtowardslight

 

Jeg lærte meg at det å være alene, er faktisk godt

Jeg sitter til og med i stillhet

Når man er så sliten og uten energi som jeg har vært nå i to vintre, da orker man ikke mye lyd

Jeg har derfor lært meg å sette pris på stillheten

Nå når formen stiger smått om senn, ser jeg at jeg er blitt avhengig

Jeg er blitt avhengig av alenetid og jeg er blitt avhengig av stillhet

Det gjør kroppen min godt

Det å roe meg helt ned uten andre stimuli rundt meg, er faktisk nydelig

 

Jeg har fått svar på så mye denne tiden

Mange ting har falt på plass inni meg

Jeg ser livet på en helt annen måte

Jeg er takknemlig for hvor godt jeg har det

Jeg ser inderlig vel hvor priviligert jeg er

Lucky me

Jeg har jobbet godt denne tiden

Jeg har jobbet med indre prosesser i meg selv

Jeg ser tydelig at de opplevelser jeg har hatt som har føltes urettferdig, slett ikke er det

Det er noe jeg skal lære av, erfaringer som former meg og gjør at jeg nå ser at jeg har det godt

Erfaringer jeg bruker hver dag for å se og forstå hva andre går igjennom

Jeg har lært meg å stå i min egen kraft

Jeg har lært meg å følge hjertet og lytte til min indre visdom

Svarene ligger der, vi må bare ha tid og ro til å finne dem

Jeg har fått masse venner

Venner jeg aldri har møtt, men vet likevel at jeg kjenner

Avstand spiller ingen rolle for sjelens språk

Det har vært en fin tid

 Perhaps the most important thing we bring to another person is the silence in us, not the sort of silence that is filled with unspoken criticism or hard withdrawal. The sort of silence that is a place of refuge, of rest, of acceptance of someone as they are. We are all hungry for this other silence. It is hard to find. In its presence we can remember something beyond the moment, a strength on which to build a life. Silence is a place of great power and healing.

~ Rachel Naomi Remen ~
Walking My Talk

 

En stemme inni meg sier nå høyt og tydelig at nå går det mot andre tider

Jeg kjenner jeg blir oppstemt bare ved tanken, for disse ordene kom her og nå

Fra hvor vet jeg ikke

De sier at den selvvalgte ensomheten min vil ta slutt om ikke så lenge

Heretter må jeg søke opp de øyeblikkene for å få den roen kroppen min krever

Det vil storme rundt meg

Jeg vil få noen kamper å utkjempe

Jeg skal bli tøffere,  enda tryggere og måtte enda mer kjempe for det å kunne stå i min egen kraft

Det vil komme nye tider

Nye oppgaver og nye opplevelser

En ny tilværelse venter

Er jeg klar

Ja , jeg tror at nå er jeg klar

Jeg er ikke redd endring lenger, jeg har ikke noe å være redd

Jeg er ikke redd for ensomheten lenger, jeg er aldri alene

Jeg har tårer i øynene av foventning

Jeg er klar

I dag

 


I love the words from Jeff Brown below….and they’re so true. When we totally embrace who we are as Spirit, often loved ones will look at us strangely as they can see and feel the difference in us, but they cannot account for it….

This is when it is most important to just allow everyone to BE…..sooner or later new friends will appear, who believe in what you believe in, and it’s always good to have soul mates with us to walk with and once we get the hang of it, it’s fine to be with those who think and feel differently, it’s called understanding and acceptance……All1son

As Jeff says “There can be tremendous loneliness in the crossover to a soul-centered life. Walking through uncharted territory often means walking alone. This is particularly true in the transition stages before we find our soulpod. Its like primary school all over again- who will be my first REAL friends ? The key is patience. When the moment is right, they come. We call to them, they call to us, and our angels broker the deal.”

Walking My Talk

 

14 kommentarer

Siste innlegg