CHORIZO OG RIS RESTER

Det blir mye reprise hos meg, for jeg har ikke fantasi til å finne opp noe nytt

Jeg er likevel en mester i å bruke rester og få det til å smake fortreffelig

Denne gangen hadde jeg en Chorizopølse som var blitt noe tørr

Jeg hadde og en boks kokt ris og en Aubergine som ba om å bli brukt

Jeg bruker å salte auberginene ca 10 min før jeg bruker dem og så skyller jeg av dem saltet igjen for da blir bittersmaken som kan være i aubergine borte

Jeg brukte i tillegg rødløk, paprika, squash, hvitløk

Først skjærer jeg auberginen i skiver og salter den og lar den ligge ca 10-15 minutt


 Hvitløk og chorizo hakkes

Risen står klar i kjøleskapet. Har man ris en dag, kan man koke litt ekstra og så har man den klar til rester en annen dag

Paprika, rødløk og squash hakkes. Hakk og opp auberginen

Surr chorizo og hvitløk, skal ikke brunes, tas ut av pannen så vi ikke oversteker de

Ha i grønnsakene og la de surre med, skal mykne ,ikke stekes brune

Grønnsaker og pølse blandes

Ha i risen og en fløteskvett og la det koke sammen 2-3 minutter

Det er godt med brød og salat til, hvis man ønsker det

https://www.facebook.com/Lillasjel

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

4 kommentarer
    1. Hei, det er jo kjempegøy å slå seg løs på kjøkkenet og få brukt opp rester 🙂 unødvendig å kaste rester man kan bruke fantasien å lage noe spennende av det istedet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg