SVINEFILET I SURSØT SAUS

Svinefilet i sørsøt saus, uten marinering  ca 25 min

Svinefilet, 2 paprika, en halv til en boks ananas(ettersom hvor mye dere liker ananas),

2 fedd hvitløk, 2 små chili til marinade. Jeg hadde halvparten på kjøttet og brukte resten i sausen

Sursøt saus: 2 ss sukker, 3 ss soyasaus,2 ss eddik 7%, 1 ss tomatpure, 1 ss Maisena, 1-2dl buljong

Hvetemel og tempuramel til å dyppe dem i før steking

Jeg marinerte kjøttet først i litt solsikkeolje, hvitløk, chili og sitron, men dette er ikke nødvendig

Surr paprika og ananas, chili og hvitløk,og ha i ingrediensene til den sursøte sausen og la det koke noen minutter

Jeg jukser litt og bruker tempura fra Asiabutikken som kun skal røres ut i litt vann så den blir en tjukk røre. Tempura er lett å lage selv, men det ble ikke det denne gangen

Bitene rulles først i hvetemel og deretter i tempurarøren før du steker den noen få minutter i frityrolje på sterk varme

De skal være gylne og lekre, mine ble nesten for mye stekt, var litt for opptatt og her går det fort. Du skal ikke snu deg mange ganger før de er brun

Men jaggu ble det godt ja

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

14 kommentarer

Siste innlegg