EN KALD DESEMBERDAGS VARM GRYTE, SERVERT MED STEKTE POTETER

Ny middagsblogg fra amatørhjemmekokken:)

Ca 40 min

Poteter

Her har jeg brukt Amadinepoteter, hvitløk, chili, olje, salt og pepper

Skjær potetene i båter med skallet på’

Bland inn krydderet og oljen og inn i ovnen på 200 grader varmluft ca 30 min

Ta det du vil bruke av kjøtt. Absolutt alt kan brukes. Rester av kjøtt, pølse,kjøttpålegg, osv

Jeg hadde et par skiver biff og noen biter Salchechon pølse

Grønnsaker: Her har jeg brukt løk, champignons, paprika, hvitløk, chili og tomater, salt og pepper

Vær litt forsiktig med saltet hvis du bruker mye pølse, for den er salt fra før

Surr kjøtt, salt og pepper

Kutt opp grønnsaker og surr lett så de er blanke og litt mykere, men ikke brunes, noen få minutter er nok

Jeg brukte i denne gryten Salchechon pølse fra Spania, men du kan droppe den eller du kan bruke Chorizo, Salami, middagspølse eller annet du liker

Ha i pølsen og tomatene og surr litt sammen med resten av grønnsakene et minutt eller to før du har kjøttet på toppen

En liten fløteskvett skader ikke og setter god smak, men er selvfølgelig ikke nødvendig

Potetene er ferdige

Gryta er ferdig

Kjempegod gryte klar på 40 minutter, riktig godt var det

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18069322)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

13 kommentarer
    1. Så fint du deler gode oppskrifter! :))
      Nam, dette så virkelig godt ut ;)) Ikke tar det så verst lang tid heller, jeg har liten tid på kjøkkenet, så bruker sjelden å lage noe som tar 30 minutter, hehe, men denne vil jeg prøve. Så takk for at du delte, og ha en god lørdagskveld :))

    2. Mima: Ja, jeg fyller kjøleskapet, har en del basis tørrvarer og litt i fryseskapet. Jeg planlegger til de første dagene, og resten av uka går på metoden: Åpne fryser eller kjøleskap, skal se hva vi finner på i dag, må ikke ta for lang tid, metoden:)) Lager og gjerne så jeg har rester en dag

    3. julianogmamma: Ja, velkommen skal du være, hvis du kommer nå skal du få kyllingvinger i djevelsaus, tror jeg har blogget om det tidligere:)) Kyllingvinger i chilisaus, med tortillachips, rømmedip, gulrot og selleri:)

    4. Igjen kjempedeilig mat fra deg :-)…en varm gryte på en kald dag 🙂
      Hm…kyllingvinger i djevelsaus…den må jeg også finne her inne…er ikke så veldig fan av kyllingvinger…men…djevelsaus er noe for meg :-)…og kylling elsker jeg!

    5. passion4lifeandtravel: Ja, djevelsaus selges på flasker på Mega blant annet, den heter Tiger sauce, The original. De har den i 1,5 dl flasker men jeg kjøper gallonflasker på 3,8 l hehe. De spesialbestiller den for meg fra Lorenzen:) Den er bare utrolig god. Jeg fikk den på en kreolsk restaurant som lå på Hamar for mange år siden som het Missisippi, fikk lurt utav dem hvilken saus det var til slutt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg