SKAL VI SPÅ FREMTIDEN

Det er så populært for tiden å oppsøke synske

Vi vil gjerne ha gode råd om ditt og datt

Mange ringer for tusenvis av kroner til spåtjenester

Noen må ha hjelp til hver minste avgjørelse

Hvorfor det spør jeg da

 

Klart vi kan være usikker på valgene våre fra tid til annen

kanskje vi kunne gå til en god coach som er flink til å sette ting i system

Finne våre sterke og svake sider

Jo, det kan kanskje  være lurt

En hjelp til å lære oss selv å kjenne

 

     

Men å se inn i fremtiden

Nei, det er jeg helt i mot

Vi skal nemlig etter min mening skape vår egen fremtid

Vi skal ikke vite hva som ligger foran oss i tid

 

Det betyr ikke at jeg påstår at det ikke finnes mennesker som kan se ting

Det tror jeg på, klarsynte finnes

Men man skal ikke bruke klarsynthet for å se fremtiden

Det finnes og mange som gir seg ut for å være klarsynte men ikke er det

De er ute etter å lure oss og mange blir lurt

 

Vi bruker hvert år å være med på et rebusløp med bil

Vi får da rebuser og skal kjøre fra post til post

Når vi får en rebus, da skal vi glemme den gamle og kun fokusere på den vi har i øyeblikket

Vi vil ikke vite hvor sluttmålet ligger når vi starter

Hadde ikke det vært lettvint da, sier du kanskje

Nei, det hadde ikke det, for det ville påvirket måten vi tenker på når rebusene skal løses

Hvis vi vet hvor vi skal, da vil vi fokusere helt annerledes enn om vi ikke vet noe som helst

Vi vet bare når rebusen kommer hvor vi er akkurat nå

 

Sånn føler jeg livet må være og

Vi skal ikke vite hvor vi ender eller hvor veien går

Veien må bli til mens vi går den

Hvis ikke blir vi forutinntatt

Vi vil velge ut fra hva sluttmålet er

Da kan vi gå glipp av store og små opplevelser underveis

Vi vil ikke greie å leve i nåtiden

Det er nemlig kun nåtiden vi har råderett over

                   

Noe mer trenger vi ikke å vite

I dag

dw12dt
23 kommentarer
    1. Klokt sagt:) En tankevekker for oss alle det du skriver om her. Jeg kan se inn i fremtiden og blir ofte spurt om jeg kan se hvordan folks liv blir. Særlig når det gjelder kjærester og økonomi. Jeg tror at dersom man får høre at ting blir bra, så innstiller vi hjernen på det. Det samme kan selvsagt gjelde det negative. Jeg er ærlig i mine lesninger(tilbakemeldinger viser at jeg har truffet så langt) og sier det som det er. Dersom jeg ser ting vil gå dårlig, så kommer jeg med forslag til hvordan det kan unngås, og jeg oppfordrer også den som ønsket å bli spådd om å foreta justeringer, slik at livet blir lettere å leve. Jeg tror at mine evner har blitt gitt meg til å brukes til å tjene det gode, nemlig til å gi mennesker troen på seg selv og et håp om at alt vil ordne seg.

    2. Mariann Eikelia: Nå går vi og mot en tid der alle åpner opp for sansene sine, så alle vil etterhvert se mer og mer og det er mange som er ute etter å utnytte andre, sånn vil det bestandig være. Det dumme er at vær varsom plakaten vil ikke nytte på de uansett for de bryr seg jo ikke. Jeg prøver og i bloggene mine å få med at det er jo kun min mening og jeg kan jo ta grundig feil:)

    3. Ja, jeg fikk ikke med det i kommentaren min. Jeg syns du tar opp veldig spennende tema, som engasjerer. Og ok å sette ting litt på spissen syns jeg, slik at så mange som mulig kommer med sine innspill!:)

    4. Mariann Eikelia: Ja, jeg elsker å fundere på ting, men samtidig så har jeg innmari respekt for at andre har sin mening. og jeg er ikke ute etter å overbevise noen til å skifte mening men til å få dem til å tenke selv på hva er det de selv mener om ting. Jeg har ikke noe fasitsvar på livet. Det er mangfoldet som er så spennende med mennesker:)

    5. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved.”(ap.gj. 4:12). Jesus er veien,livet og sannheten,uten han kommer ingen til himmelen. Han dømmer ikke,hans kjærlighet er uten grenser og han tilgir alt;)
      Gud velsigne dere

    6. Inger,s hobby blogg: Ja, jeg hører flere si at av og til er det rett og slett frustrerende for de får inn ting de ikke vil ha:) Men jeg har en venninne som har klart å stenge av, så jeg tror det går an å si fra at man ikke vil ha mer. Jeg har sagt tydelig fra til min kropp at de evnene vil jeg ikke ha utviklet. Jeg får beskjed inni meg om det er ting jeg selv skal gjøre eller ikke gjøre og det er nok for meg.

    7. Skulle ønske jeg kunne stenge de ute for godt, men de kommer bare igjen etter noen år. selv om jeg stenger dem ute. men men, de er grei å ha innimellom har jeg merket. Når man redder liv med dem, da synes jeg de er flott å ha.

    8. Inger,s hobby blogg: Da har du nok egentlig lyst til å ha dem der og derfor stenger du dem ikke ute, ønsket må jo komme fra hjertet for vi får ikke noe vi innerst inne ikke vil ha. Venninna mi kom frem til at hun fikk de fordi hun hadde mistet så mange av sine nærmeste, derfor ville hun på en måte være forberedt hvis det skulle skje igjen. Dette er jo individuelt fra person til person. Jeg tror jo at slike sanser ikke kun er utdelt til noen få men at alle mennesker har dem ,de har bare stengt av og ikke utviklet dem. noen er flinke, andre sånn passe, og noen får ikke til, akkurat som med alle andre ting i livet, men som sagt det er min tro:)

    9. Vel , disse sansene har jeg hat siden jeg var barn, jeg har forutsett ting i hele mitt liv. Selv om jeg prøver å fortrenge det, så kan jeg ikke bare koble vekk fra mine evner, ting kommer fra klar himmel. Jeg er glad jeg har denne gaven, men jeg tjener ikke penger på dem, eller jeg bruker dem ikke bevisst. Denne gaven er en gave jeg setter pris på, enten jeg vil eller ei, så er det gave, som jeg har bruk for 😀 Men vi er alle forskjellige, og noen har de mer utviklet en andre som du sier.

    10. Inger,s hobby blogg: Ja, det som kommer ,det kommer nok av en årsak, så da skal det nok være slik ja. Bra du har så fint forhold til det, det er det aller beste. En fin jordnær måte å bruke sansene sine på,det er det aller beste:)

    11. Inger,s hobby blogg: Ja, hvis noen ber om en tjeneste så synes jeg det er helt greit at de betaler, å hjelpe venner og bekjente på eget initiativ gjør jeg gjerne uten betaling. Men igjen,opp til hver enkelt. Jeg bruker foreløbig bare healingevnene, men hva fremtiden bringer, skal jeg jo ikke spå,hehe. Jeg hadde aldri trodd at jeg hadde healingevner heller jeg, før de trengte seg på:))

    12. Nei, healing/ varme hender evnene mine oppdaget jeg en helg på jobb, med et ligge sår. Ble nesten oppsagt for at jeg bare gjorde jobben min og mere til. Jeg var ikke utdannet til det jeg gjorde, men hadde nettopp vært på låns til en annen sone, og var med på sår-stell. Jeg plukket nå med meg noen tips som jeg bare måtte bruke der å da.
      men det gikk bra, fikk bare litt kjeft, og det var ikke langt unna jeg satt under bordet, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg