TANKER OM HEALING

Fortsatt diskuteres det ganske heftig i enkelte forum om man kan ta betaling for healing

Jeg elsker jo å fundere litt og har gjort det nå og

Noen sier at det er en gave man har fått og da skal man ikke ta seg betalt

Man kan til og med miste gaven hvis man blir grådig

For meg blir dette helt feil

Jeg mener  at healingevner er noe vi alle er født med

Jeg ser ikke for meg at en sånn egenskap blir utdelt til noen mennesker, mens andre ikke får

Det kommer an på hvordan man bruker den

                    

Alle kan vi lære å gå på ski, noen liker det innmari godt og bruker all sin fritid på det

De reiser land og strand rundt for å finne snø å gå på

Noen liker det så godt at de vil bli best i verden

Da vier de livet sitt til det og trener og trener og forsaker en hel masse

Og ja, de tjener penger på det

 

Noen elsker å tegne og male

Noen liker det litt bedre enn alle oss andre som tegnet i barnehage og skole

Noen går skoler for å lære mer

Noen vil ha det som yrke, de blir kunstnere på heltid

Hvis du ønsker å kjøpe kunsten, må du selvfølgelig betale for det

 

Med healing har det vært litt annerledes frem til nå, men dette kan nok snu i de neste generasjoner

Det har ikke vært allment kjent at dette er noe alle kan gjøre

Mange har ikke oppdaget healingevnene sine før de ble voksne eller de har ikke turd å ta dem i bruk

For andre har det vært naturlig å ta de i bruk,  og mange kommer til dem for å få hjelp

 

Det er og diskusjon i enkelte grupperinger om det er feil å hjelpe de som sier de er syke

Er de syke eller er det en illusjon, er vi ikke alle perfekte som vi er, sier enkelte

For meg er ikke det noe jeg trenger å fokusere på

Det blir rett og slett for høytflyvende tanker for meg og jeg vil være på landjorden

Hvis vi mennesker ikke ser at vi egentlig er friske, ja da kan det være at vi trenger litt hjelp til å se det

Jeg tror vi mennesker er her for å hjelpe hverandre på ulike måter og healing kan være en av de tingene vi sammen kan bruke for å få det bedre

 

Aldri har flere vært trygdet enn i dag

Sykehusene er fulle av syke folk

Unger er syke, dyra våre blir syke, om det er en illusjjon så får vi heller hjelpe til med å løse opp den illusjonen

Det kan vi gjøre ved å fokusere på energiene, ikke sykdom eller lidelse

Vi formidler de energiene som er rundt oss

En healer kan ikke dirigere healingen

Han kan ikke få den til å gå et bestemt sted i kroppen

Han kan ikke få klienten til å føle seg frisk, det må hvert enkelt menneske gjøre selv

Det er kroppen til den som har bedt om healing, som må heale seg selv

Av og til er det gjort på et øyeblikk mens andre ganger tar det tid og flere behandlinger

Ofte er det prosesser som starter og vi må hjelpe til selv med å fjerne hindringer

Det kan være fortidens traumer vi skal legge bak oss eller stressmoment i hverdagen vi må fjerne

Noen ganger skal vi leve livet vårt med begrensninger mens andre ganger skal vi kanskje forlate livet på jorden

                      

 

Da var det over til betaling eller ikke betaling

Hvis disse menneskene  kommer til en healer og ber om hjelp for de føler seg syke

Sammen skal de da starte prosesser ved hjelp av energier, de energiene som er rundt oss hele tiden

Vedkommende må  tjene penger, energiene betaler ikke regningene våre, så da må han ha en vanlig jobb i tillegg

Skal han si nei, jeg kan ikke hjelpe dere, jeg har full jobb og kan ikke bruke helgene og kveldene på andre mennesker

Skal han vie livet sitt til å hjelpe og ikke leve livet selv, ikke ha tid til hverken familie eller fritidssysler

Skal ha ta imot gaver, gaver er fint, blir ikke skatt heller av dem, hvis man ikke sier fra at man får dem

Er det riktigere

Eller skal ha si opp jobben sin og bli healer på heltid

Skal ha da gjøre det uten lønn

Selvfølgelig ikke

Mange healere hjelper de som trenger det helt gratis, mange sender fjernhealing til masse mennesker uten å ta en krone for det

Jeg er helt sikker på at hvis noen er i nød, får de hjelp selv om de er i mangel på kontanter

Men når folk velger å bestille seg en time hoe en healer, da må de betale for det i likhet med hvis de går til en lege, fysioterapeut, kiropraktor, massasje eller annen behandling

For meg er det en selvfølge

Det var dagens tanker

I dag

 

dw12dt
7 kommentarer
    1. Jeg mener at folk ikke mister de evnene de har selv om de tar betaling for det, uansett om det er healing, kanalisering etc…. skal man tenke rasjonelt må vi alle ha noe å leve av og har du den evnen til å hjelpe folk og er seriøs er det ikke noe i veien for å ta betalt for det.
      Jeg tror ike folk mister evnene sine av den grunnen, men de mister evnene sine hvis de blokkerer. Er det ment at man skal hjelpe folk, er det i dag ikke noe som er gratis.
      Dessuten bruker de mye tid på å hjelpe, det er ikke gjort unna på null komma null…lurer på om det er noen som tenker på det

    2. Veldig bra forklart. Hvorfor skal ikke en healer ta betalt for tiden han bruker på å behandle mennesker, slik akupunktører, fotsoneterapuater og leger gjør? Vi mennesker har muligheten til å ta egne valg, og velger selv om man vil prøve healing eller ei 😉

    3. Hei Mariann:) Kjempebra skrevet. Jeg tar aldri betalt for den felles fjernhealingen som jeg har 2 ganger i uken. Når jeg hjelper enkeltpersoner så tar jeg betalt for tiden jeg bruker på det. Jeg tar aldri betalt for jobben jeg gjør.

    4. Mariann Eikelia: Ja, det er mange som jobber sånn, hjelper litt gratis og tar imot bestillinger mot betaling og det synes jeg er helt på sin plass.:) Når man gir noe gratis reklamerer man jo og for seg selv og det er fint. Jo mer healing vi sender ut, jo bedre blir energiene rundt oss:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg