“Vil du spare strøm”-kasseroller

Dette er ikke reklame, for jeg har ikke fått disse kasserollene.

Jeg har kjøpt de selv.

Gubben fant et gavekort i skuffa som vi hadde helt glemt av.

Det gikk ut 20.11.2021.

Jeg blir så irritert på disse tidsfristene på gavekort.

Får du ikke brukt de innen fristen, får utstederen pengene.

Det er rett og slett hårreisende.

Nå var ikke dette så lenge siden,  så jeg sendte en melding til sjefen på kjøpesenteret.

Hun kunne fortelle at det var en buffer på dette kortet på to måneder, pluss ut den måneden.

Fint for oss, som da fikk brukt kortet, men igjen irriterende for de som har kort som er utgått og kaster de.

Ingen forteller jo at det er lenger tid enn det som står på.

 

 

 

Jeg visste hva jeg skulle ha.

Et nytt sett kasseroller fra Modern House hos Kitschndama mi på Åndalsnes, Tone,

Det var til og med tilbud på de, pluss kr. 200,- i rabatt, så snakk om å ha flaks.

Jeg har et sett fra før og det kommer ikke andre kasseroller inn gjennom døren her.

Jeg har party, Jamie Oliver, Burøe og ikke vet jeg hvor mange som skal ha navnet sitt på kasseroller, men de faller helt igjennom.

De bruker nemlig så lang tid på å koke opp.

Disse Modern House koker opp superraskt.

Når jeg koker opp vann til te om morgenen, kan jeg ikke sette på vannet før jeg er nesten ferdig å forberede den.

Når en kopp te blir til en treretter

Det koker opp fort og fortsetter å koke lenge etter at du har skrudd av plata.

Bruker jeg en av de andre kasserollene, setter jeg på vannet før jeg forbereder og det er fortsatt ikke kokt opp, når jeg er ferdig med ingrediensene.

Jeg liker best de som er svart inni for da er de også fine til saus.

De har dem blanke også.

 

 

 

Nå har jeg to sett og gubben lurer på hvordan jeg skal få plass i skuffen.

 

 

Jeg klødde meg litt i hodet selv, men fant en gammel en, der belegget var begynt å flake av.

Og en som sikkert er 20 år gammel og bruker en evighet på å koke.

De to vinker jeg farvel til.

Takk for hjelpen sier jeg til de.

I dag.

 

 

4 kommentarer
    1. De kasserollene er supre. Har blanke innvendig 😊
      Jeg bruker vannkoker til tevannet😁 bare å trykke på en knapp 😊

      Ja jeg er sikker på jeg hadde kastet gavekort om de var utgått på dato… viktig å undersøke!
      God søndag 😊

    2. Kjedelig med disse datoene på gavekortene, og det samme skjedde meg i juni 2021. Da kom jeg over et gavekort jeg hadde fått til bursdagen min et halvår tidligere. Det gikk ut i juni, og jeg snudde meg rundt og kjøpte meg en Fitbit klokke for det og et annet gavekort. Greit å skifte ut kasserollene i blant, for de blir slitt etter hvert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg