Vi trenger ingen boading pass For å reise innover

 

Vi trenger ingen boading pass For å reise innover

Dette sitatet inspirerte meg i dag til å skrive dagens innlegg.

Jeg fikk låne sitatet av Tonje A.  Lissadrin, forfatteren bak boken, Venteromsnoveller.

Ofte finner jeg ord andre har skrevet, som inspirerer meg til å skrive videre

 

Her kommer mine ord:

 

Vi trenger ingen boading pass For å reise innover

Den viktigste reisen av dem alle

Mange prøver å utsette den

De lar være å bry seg

De fyker avgårde i livet, opptatt av fasade og status

Se meg, se meg, roper de

Se hvor vakker jeg er, hør hvor viktig jeg er, se hvordan jeg påvirker alle, jeg betyr noe, jeg er best

De er ikke klar over at reisen deres ikke har begynt

De har ikke en gang reflektert over hvor reisen går, men de tror de har kommet frem

 

Så har vi de som ikke tør å starte reisen

De pakket kofferten, kanskje allerede når de var barn

Den er så tung at de nesten ikke klarer å bære den

For noen blir den så tung at de bestemmer seg for å gi opp reisen

De fleste velger likevel å bli

Innerst inne håper de nok en dag, å tørre

Tørre å utforske det de bærer på, inni seg

Men alt de ser,  er kofferten livet har pakket for dem

Vonde ord, smerte, sorg, skuffelse, svik, dårlig selvtillit

De ser ikke fargene de bærer inni seg

Så har vi alle dem som heller ikke er klar over denne reisen

De som ikke føler, bare lever uten å se

De som ikke evner å se nuet, høre stillheten og alt det vakre rundt seg

De føler de har det bra, de har det godt sier de

Men vi vet at de har ikke oppdaget lykken

De går også gjennom livet med bind for øynene

Tror at de lever, akkurat slik som alle de andre

 

Å reise innover i deg selv, er den vakreste reisen livet kan gi deg

Du trenger ingen boardingpass, men du trenger mot og viljestyrke

Det er nemlig ingen enkel reise

Den kan ta tid, ja kanskje er du på reisefot det meste av ditt liv

For hvert sted du kommer, må undersøkes nøye

Du må gjøre deg kjent med det du finner

Du må rydde deg vei, du må sortere hva som skal bli med videre

Men jo lenger du kommer, jo flere skatter finner du

I begynnelsen av reisen, kan du nok også bli frustrert og fortvilt

Det hører nok med at man innimellom føler man ikke finner veien videre

Men etterhvert er det som om bagasjen ikke lenger tynger en

Man gir seg tid til å se utsikten

Man undres over at det er så vakkert her og man har ikke lagt merke til det før

Det er som om horisonten åpner seg foran en

Plutselig ser man vidt utover

Man sitter og ser, med en forståelse for hvordan alt henger sammen

Man innser at reisen innover, er reisen til lykken

Lykken i helt og fullt, kunne være seg selv

At det å være seg selv, er selve nøkkelen til ha det godt i livet

Vi trenger ikke å streve etter perfeksjon, for i all vår uperfekthet, er vi perfekte

Når vi kommer inn i vårt innerste, er vi nemlig kjærlighet

Å kunne lukke øynene, være tilfreds, kjenne roen inni seg

Det er en sann nytelse

Det er hva reisen innover gir oss

Ren og skjær lykke

En enorm kjærlighet

Jeg ønsker deg en god reise

Du trenger ingen boardingpass.

For å reise innover

I dag

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg