Vi mennesker har et bredt spekter av følelser

 

Vi mennesker har et bredt spekter av følelser

Selv har jeg tonnevis

Jeg tror ikke det er en eneste følelse i verden som ikke har vært innom min kropp

Noen er ikke så følelsesladet

De er rolig og sindige, uten de store svingninger

Det må være rom for oss alle

I og med at vi er så forskjellige, kan vi ha vansker å forstå hverandre

Er du rolig og sindig og ikke lar deg vippe av pinnen og du møter meg, som gråter av reklamen på tv, ja da kan det blir krasj

Du må forstå at jeg har masse tårer på lager som skal ut

Jeg må forstå at du blir ikke så grepet

Kommunikasjon

Vi må forstå hverandre

Vi er ulikt skapt

 

Vi kan likevel begge ha dårlige dager

Vi får det kanskje ut på ulike måter

Du vil kanskje bure deg inne for deg selv, mens jeg vil skravle og gråte så tårene  spruter rundt meg

Det må vi også forstå

Det må være rom for å være ulike

Det viktigste er at vi finner en måte å få ut smerten på

Å stenge inne smerte og sorg, skaper dårlige forhold for kroppen vår

Hvilken metode vi velger, må være opp til hver enkelt, men få ut frustrasjonen din

Vi har ikke bare glade, lette følelser, uansett hvor positiv vi er av natur

Selv om man prøver å se lyst på ting, har man likevel mørke dager

Alle mennesker har både det lyse og det mørke i seg

Få det ut

La det gå

Ikke la det styre dagene dine

Ikke legg de såre følelsene på lager, for da hoper de seg opp

Tillat deg å kjenne på dem

Kast dem ut av kroppen

 

Det er ikke uten grunn at de som er mest spirituell ,de har vært gjennom tøffe tak i livet

Ser man mye mørke, da kan man og se lyset lettere

På den måten blir man en kanal for å spre lys til andre som har det tungt

Jeg vil oppfordre alle som vet hva det vil si å gå igjennom tøffe dager, å tilby en hånd til noen de ser trenger det

Et vennlig ord, en klem, en invitasjon til en kaffekopp

Du kan ikke fortelle dem hva de skal gjøre, men du kan dele av dine erfaringer, din visdom

Hvis de ønsker det

Deretter må de velge sin vei, gjøre ting på sin måte

Det er bruk for mange hender for tiden

Det er mange som sliter

 

Jeg vil særlig oppfordre de unge, de som har hele livet foran seg

Slutt å være ekkel med hverandre, lær dere å være gode

Spre rundt dere med gode ord, smil og klemmer

Ikke vær fordømmende, ikke vær nedlatende

Rekk ut en hånd til de dere før ville snudd ryggen til

Alle har en bagasje, noen tyngre enn deg selv

Bruk erfaringen du har med vonde tanker, på å løfte andre opp

Fortell dem om lyset,fortell dem om det å ha det godt inni seg

Fortell dem at de må bli glad i seg selv

Fortell dem at inni hver enkelt er det en diamant som må pusses så de får skinne

Det er bare en av oss i hele verden, hver og en er så unik

Rekk ut hånden din

Spre litt lys og glede

I dag

Følg meg på Facebook: http://www.facebook.com/Lillasjel

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg