Vi kaster ikke mat uten at vi er helt nødt – lunsj

 

 

Det er ikke mye mat som er blitt kastet her i jula.

2 skiver syltasflesk , 3 ss waldorfsalat og 2 ss eggesalat, tror jeg er det hele.

Etter nyttår ønsker kroppen min mer grønnsaker.

Til kvelds blir det derfor en pastasalat.

Denne gangen med kalkun, for å bruke opp rester fra nyttårsaften.

 

 

Vanligvis kjøper jeg ikke ferdigstekte kyllinglår.

Men ble litt fristet når jeg handlet på Rema i dag.

I pakke med fire lår til 48,- kr, to for 80,-

Lettvint lunsj tenkte jeg.

 

I kjøleskapet stod det litt vissent til, 2 litt bløte tomater, en halv rød løk, en bit purre fikk følge av to nyinnkjøpte champignonger.

Bruk det du har og surr noen minutter i litt olivenolje.

Gubben rimet av fryseren og der ble det avduking av noen hjemmelagde lomper som så ut som om de var sent i åttiårene, ganske skrukkete og uttørket.

Jeg fryser jo alle rester av lomper.

Og det smerter å tenke på at jeg skulle kaste de, når de til og med var hjemmelagd.

Men å rulle dem til burritos, ville vært umulig.

Vel jeg smurte dem med hjemmelagd rømmedressing fra fredagskosen og inn i ovnen ca 5 min.

Kjempegodt å spise til kyllinglårene.

De kan smøres med alt du har tilgjengelig, bare fantasien stopper deg.

Pesto, dip, ost, smørbare oster, kryddersmør, hvitløksolje, osv

Resultat: God lunsj av noe gammelt, noe nytt.

Rester av dip, kan brukes

BURRITOS MY WAY

I godstolen foran TV. Pastasalat med isberg, egg, blåmuggost, bacon, tomat, selleri, mais, avokado og rødløk. Dressing av olivenolje, sitron, honning, blåmuggost, hvitløk, salt og pepper.

Jeg har brukt bønnepasta denne gangen.

kalkun serveres ved siden av, siden den ikke er fersk.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg