Vi gjør så godt vi kan med tankene våre, gjør vi vel ikke?

 

Dette bildet viser en av de tingene jeg gjør for å styrke tankene mine. De liggende bøkene er de jeg har igjen å lese denne måneden, men bak der står det to bøker. De har jeg funnet frem i tanke om at de skal være med til England når jeg skal på kurs 9.mai.

Ja, nå vet jeg at det kan bli vanskelig å dra så snart og mest sannsynlig må jeg avlyse, men likevel bruker jeg det bevisst for positive tanker. Jeg tenker at når jeg skal til England på Arthur Findlay skal disse to bøkene få være med. Jeg tar ikke med tidsperpektivet, kanskje det ikke blir nå i mai, kanskje blir det i september, kanskje blir det neste år. Det er ikke mitt fokus det som IKKE blir.

Fokuset mitt er at disse blir med NÅR jeg drar.

Slik jobber jeg med tankene mine.

 

Jeg hadde i dag livesending. Her er manus:

Jeg ble spurt om å holde live sending og får panikk som vanlig.

Jeg har vansker med å forstå hvorfor folk vil høre på hva jeg sier etter et liv der jeg har fått høre at jeg snakker for mye og er for kritisk og belærende og så vil folk ha det jeg gjør.

Det er litt vanskelig å få inn i hodet men desto mer gledelig. Tenk at etter å bli parkert fra å jobb, endelig kan gjøre nytte for meg. Og med det som jeg før har sett på som mine svakheter, de er nå blitt min styrke.

Jeg har nå gratis fjernhealinger stort sett hver kveld, halv 10. Dette for at vi skal kunne være i energiene sammen for det kan være veldig beroligende og kanskje sover vi bedre.

Igjen får jeg spørsmål fra de som har lyst til å vippse meg og jeg sier at det er jeg takknemlig for, selvfølgelig er jeg det. Men det er noe de skal gjøre fordi de har lyst til det, ikke fordi de skal føle at de må.  tlfnummeret mitt står øverst på siden min for de som føler for det. Jeg kan også levere personlige Lillasjelord til de som ønsker det, da sender du meg bare en melding. Jeg er takknemlig for alle som ønsker det også.

 

Å si noen ord i disse tider er skremmende for jeg er redd for å si noe galt. Jeg kan ikke uttale meg om hvordan andre skal ta det eller hvordan de har det, for det er så mange skjebner der som har utfordringer som jeg ikke kan sette meg inn i. Det eneste jeg kan gjøre er å si hva jeg selv gjør og hva som er riktig for meg. Ta det til deg eller kast det over skulderen.

Som jeg skrev i gårsdagens blogg, så tar jeg dette som en eksamen i fryktmestring.

Nå får jeg trent på tankens kraft på en måte jeg ellers ikke ville gjort, for dette er en helt annerledes og en alvorlig situasjon vi aldri før har erfart.

Men jeg tar utfordringen og tenker at klarer jeg dette nå i disse dager, da vil jeg etter endt eksamen, være enda sterkere psykisk.

Og hvorfor tenker jeg sånn. Jo fordi dette er helt utenfor min kontroll, derfor må jeg gi fra meg kontrollbehovet og sørge for at jeg selv har det best mulig. Jeg kan ikke tenke på alle andre. Jeg vet at mine barn og barnebarn er friske og jeg er takknemlig for at jeg slipper å bekymre meg for dem. Jeg kan gjemme meg her i min lille hule til alt har gått over.

Jeg lager meg regler jeg lever etter.

Jeg sier til kroppen min at den skal ikke ta inn andres frykt. Jeg opplevde nemlig søndag kveld at jeg sugde til meg andres frykt og det slo meg ut. Dagen etter var jeg på nett og leste skrekkpropaganda og klumpen i magen vokste seg kjempestor. Det er nemlig sånn at er vi redde så søker vi etter opplysning og det som skjer i disse  dager er da at vi blir enda mer redde.

Heldigvis skjønte jeg hvilken vei det bar og kunne ta tak i det. Min lille gullengel Siri Rød slo på facetimetråden og vi skravlet i munnen på hverandre, som vi bruker, nesten en hel time. Følg gjerne henne på Siris hjertekammer, jeg legger ut link. Etter samtalenn satt jeg og smilte for meg selv og kjente hvor mye mer jeg slappet av. Sammen med Siri ble energiene endret og jeg begynte å slappe av.

Gruppen til Siri:

https://www.facebook.com/groups/285387111600855/

 

Jeg bestemte meg for at jeg skulle ikke inn og lese på nettet noe mer. Jeg stoler på at jeg får de opplysninger jeg trenger her i min lille hule. Jeg jobbet beinhardt hele dagen med å snu tanker vekk fra katastrofe. Så hvordan gjør man det?

For meg er lesing veldig viktig. Når jeg leser bok, forsvinner alt annet.

Jeg spiller pc-spill for da tenker jeg heller ikke på noe.

Jeg ser masterchef Australia for det koser jeg meg fælt med.

Og nettopp dette er så viktig. Gjør ting du koser deg med. Gjør ting som gir deg glede.

Forsterk den følelsen ved å kjenne godt etter inni deg når du koser deg.

Kjenn gledesfølelsen bre seg inni deg.

Snakke med andre mennesker. Arranger kaffemøte på facetime eller skype eller messenger.

Ta frem strikkingen og ha besøk i stua via skjermen.

Men unngå de som drar deg ned, de som er kun opptatt av skrekk og gru, for det har du rett og slett ikke råd til akkurat nå.

Det er nemlig ikke din jobb å løfte alle andre. De må ta ansvar for seg selv og de må finne sin vei gjennom disse dagene.

Du kan kun ta ansvaret for deg selv.

Og ta nå dette som en eksamen, tenk det at nå sitter du på skolebenken.

Kanskje høres det tullete ut, men hva spiller det for rolle.

Nå er det eksamen i tankens kraft

Tankens kraft

Der er vi inne på det aller aller viktigste

Hadde dere bare visst hvilken kraft det er i tanker.

Mange tror ikke på dette, men jeg er hellig overbevist.

Til en viss grad,  kan vi velge veien vi går.

Ikke alt, for noe skal vi ha som vi skal lære av, og dagen vi skal her fra kan vi ikke utsette, men veldig veldig mye kan vi legge til rette for seg ved hjelp av energifrekvensene i tankens kraft.

Det er jo det samme vi bruker som healing.

Det er en enorm kraft som kan endre mye av den tunge massen som er på lavere frekvenser.

Jeg skal gi dere noen eksempler.

Mine venner har nå begynt å erte meg at når jeg er med, ja da ordner alt seg. Om de tror på det, er nok ikke helt tilfelle men at de undres, det tror jeg.

Vi dro til Gran Canaria nå nettopp. Vi landet på flyplassen to timer før den stengte og vi hadde en fantastisk uke. Vi kom hjem i akkurat riktig tid før virusstyret tok av.

En gang var flyplassen i Ålesund stengt før vi landet og etter at vi hadde landet. Noen timer i det vi skulle lande, var det helt stille og fint. En annen gang fikk ferga problemer og måte innstille etter at vi hadde kjørt av. En annen gang var det gå sakte aksjon på flyplassen så folk fikk ikke sjekket inn eller få bagasje, lange køer. Ja vel, men vi kom oss avsted til riktig tid.

Jeg er stort sett bestandig heldig. Eller er jeg det? ER det det at jeg bestiller bestandig at nå skal alt gå som smurt. Sitter jeg i bilen og det pøser ned og jeg vet jeg må ut, sier jeg at nå bestiller jeg oppholdsvær så godt det lar seg gjøre ihvertfall, når jeg skal ut. Jeg tror jeg kan påstå at i over 90% av tilfellene får jeg det jeg ønsker.

Men…………du kan ikke ønske noe som ikke er bra for deg ……eller for andre

Jeg kan ikke bestille lottogevinst og tro at jeg får den, hvis jeg blir en annen person etter å ha vunnet mange millioner. Jeg tror nemlig det ville forandre min personlighet. Men nok om det.

Akkurat nå tenker jeg derfor. Jeg hører på nyhetene at alle forståsegpåere er veldig forundret hvorfor viruset plutselig ble mindre smittefarlig og folk blir mindre syke, for så å dø ut. Alle prognoser og scenarioer har slått feil. Dette har gått mye bedre enn man skulle tro i utgangspunktet.

Jeg ser for meg at skoler åpner igjen, mennesker klemmer, gutta spiller fotball og jeg er ute og reiser.

Jeg ser glede, jeg ser sommer, jeg ser samvær med gode venner. jeg roper hurra så deilig.

Jeg sender ut gode tanker til hele verden. Jeg holder jordkloden i hendene mine og tenker at nå sender jeg hele verden min kjærlighet, la mine høyfrekvente kjærlighetstanker varme verden og hjelpe alle som trenger det.

Hver gang jeg kjenner uro, fyller jeg magen min med fargen gul, det kan være en annen farge for deg.

Jeg gjentar alt det gode jeg kan komme på å si, om og om igjen.

Ja det er hjemmeeksamen dette, jeg sier ikke at det er lett. Det må jobbes og jobbes og jobbes.

Og for hver god tanke du sender ut i luften ser du for deg en liten sommerfugl som er ute og flyr.

Der treffer den nesetippen til naboen og legger igjen litt omsorg, så flyr den videre til din familie og dine venner før den drar videre ut i verden og brer med sine vibrerende vinger gode energier til alle og enhver. For hver enkelt tanke har energi og den vibrerer akkurat som dråpen i havet blir med bølgene. En dråpe monner ikke, men alle dråpene til sammen danner havet og det er mektig.

Så la oss lage et kjempehav av gode tanker, se for deg at de tankene brer seg rundt hele verden.

Jobb så hardt at du etter eksamen kan klappe deg selv på skulderen fordi du har fått en  god karakter.

Du er blitt roligere enn du noen gang har vært

Og husk at hver en liten omtanke du sender andre, kan være den beste medisin.

Derfor avslutter jeg med noen ord jeg fikk av en annen på mandag kveld, som varmet mitt hjerte.

Det skal nemlig ikke så mye til bestandig, så grip tak i alt du kan som kan løfte deg.

Det går bra sjø, sa hun.

De ordene sier jeg til meg selv om og om igjen.

Det går bra sjø

I dag

Posted by Lillasjel on Wednesday, March 18, 2020

2 kommentarer
    1. Kjempebra og viktig blogginnlegg.

      Jeg tror man kan gjøre mye for å endre tankemønsteret sitt.

      Selv er jeg 80% ufør pga kronisk betennelsesreumatisme, og jeg har gjennomgått mange operasjoner i achillesscener, hæler, ankler, håndledd, albuer og skuldre.

      Jeg har to valg. Det ene valget er å sette meg ned i sofaen og synes synd på meg selv, og det andre er å se muligheten. Synes synd på meg selv er ikke aktuelt en gang, og det gjør meg ikke frisk Se muligheter er det jeg har valgt. Selvfølgelig har jeg dager med smerte, og jeg har lov til å si at jeg har en dårlig dag, men jeg tror det hadde blitt verre om jeg hadde dyrket dårlige dager.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg