Vi er så forskjellige vi mennesker, ikke bestandig er det lett

 

Vi er så forskjellige vi mennesker, ikke bestandig er det lett

Jeg prater med mange i løpet av dagen på chat.

Ikke alle kjenner jeg real life.

Jeg setter stor pris på de jeg har kontakt med online.

Vi skravler oss gjennom dagen når det passer sånn.

Jeg kan ikke ta imot telefoner fra alle jeg har som fbvenner, men å sende meg melding er fint.

Da svarer jeg når det passer meg.

 

Det er ikke bestandig så enkelt å forholde seg til meg som person.

Jeg er som dere vet et menneske med store følelser.

Noen ganger blir jeg litt nedstemt og da må jeg passe meg for ikke å falle lenger ned i gryta.

Jeg må holde meg oppe på kanten.

Jeg har lært meg at dette er mitt ansvar å passe på.

De jeg møter kan ikke hele tiden passe på hva de sier.

Jeg gir derfor beskjed, hvis det er en dag jeg ikke kan gå inn på alvorlige og triste ting.

Noen ganger må jeg skjerme meg.

Kanskje har jeg snakket med flere den dagen som har utfordringer.

Da sier jeg fra at nå kan jeg ikke ta mer i dag, nå må vi holde det lett og muntert her.

På grunn av utfordringer med stoffskiftet, har jeg heller ikke stressmestring.

Manglende stressmestring og kaos i hodet er en dårlig kombinasjon.

Vi sensitive tar også lett inn andres følelser, i tillegg til våre egne.

 

Dette er ikke så enkelt å forstå for den som ikke svinger meltalt, men er rolig og avbalansert.

Har du det som meg, så husk dette er ditt eget ansvar.

Du kan ikke skylde på at andre drar deg ned.

Det er din jobb å sette grenser for deg selv.

Noen forstår dette når du forklarer det, andre forstår ikke.

Det må du også godta.

Det er kun opp til deg selv.

Kjenner du at du blir dratt ned i humør og energi, må du sette grenser.

Gi deg selv egentid, stillhet og ro, så ikke humøret ditt renner ned i sluket.

Er man plaget med angst er det også viktig å sette grenser.

Ja uansett hvilke utfordringer du har.

Lær deg at det er kun opp til deg selv.

Du må passe på deg selv, det er din jobb, ingen andres.

Alle andre må få lov til å være seg selv de også.

Det er ikke din jobb å få de til å endre seg for å tekkes deg.

Du må selv sørge for at du har det best mulig

Her er humøret på  topp

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg