Veldig ofte hater vi endring

 

Ofte kan vi ikke fordra endringer.

Vi liker at livet tusler avgårde slik det bruker.

Vi liker å ha kontroll.

Vi merket det godt nå når blogg.no gikk over til WordPress.

Mange holdt et øyeblikk på å gi opp hele bloggingen.

Særlig gjelder nok dette oss, som er litt oppe i årene, såkalt godt voksne.

Vi er ikke vokst opp med iPad i fanget fra vi var et år.

Det var ingen smarttelefoner når vi var små.

Vi hadde grå fasttelefon fra Telenor med ledning.

Den snakket vi i, det var det hele.

 

 

Det står derfor stor respekt av alle endringer vi har vært igjennom.

Og vi kommer etter når vi bare får litt tid på oss.

For min del, var jeg overlykkelig over å være ferdig med bildene fra havnene vi var innom i karibien.

Jeg ble flyttet i det vi hadde sjødag og da gadd jeg ikke sette meg inn i noe.

Dessuten var det ikke så viktig heller.

Om jeg blogger eller ei, har veldig liten betydning.

Jeg blogger jo mest for egen glede og utvikling.

Selv om jeg lyver kanskje litt når jeg sier det.

Jeg liker jo svært godt at andre også liker det jeg gjør.

 

 

Dette året pusset vi opp stuen.

I og med at jeg ikke er så glad i endring, gledet jeg meg ikke til den prosessen heller, i motsetning til mange som elsker å pusse opp.

Resultatet ble bra og jeg var stolt av meg selv.

Men det er mer en sommerlig stue, passer ikke så godt til julefargene.

Derfor måtte det endring til her også.

Denne endringen derimot, den koste jeg meg med.

Jeg har prøvd å holde meg til grått og sølv og hvitt, men bare små innsmett av rødt.

Vanligvis ville ikke jeg pyntet før julen er her, men jeg skal ha julebord i kveld, derfor tjuvstartet jeg.

Dessuten reiser vi bort juledagene så vi dropper juletre.

Jeg er ikke så glad i juleståket lenger, jeg føler det er oppbrukt.

Derfor blir det nå enklere i årene som kommer.

 

 

Så endring kan være så mangt.

Noen setter vi pris på, mens andre prøver vi å unngå.

Blir vi overveldet og føler vi mister kontroll, da liker vi sjelden.

Ofte er vi også redd endring, fordi det nye er ukjent for oss.

Til og med ved egen helse, kan man være redd endring.

At man er redd for å bli verre, kan en skjønne.

Men man kan også være redd for bedring, merkelig nok.

Derfor kan vi holde igjen ubevisst, for vi vet ikke helt hva som venter oss.

Vi vet ofte om endringer vi kan gjøre, som vil gi oss et helsemessig løft, likevel velger vi å la være.

Vi er redd for hvilke krav som da blir stilt oss og om vi mestrer.

Uansett endring, er det best å lene seg litt tilbake og ta livet med ro.

Det meste ordner seg når vi får litt tid på å omstille oss.

Jeg tenker ofte at det andre får til, ja det må det være mulig for meg å få til også.

Vær bare litt tålmodig med meg, så kommer jeg etter.

I dag

 

Pinnekjøtt og poteter står klar. Det er spleiselag, så gjestene kommer med svineribbe, kålrabistappe,surkål, rødkål,  gløgg og dessert,  med premie til riskremen. Bordene er dekket.  Vi er klar til å ta imot gjestene.

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Endringer, ja. Den økonomen som mente at det var på tide å skrote halv-skatt-ordningen før jul… (Nettavisen)… han var ikke særlig populær i kommentarfeltet, gitt. Dårlig endringsforslag. 😀

    2. Ja særlig sånn teknisk forandring syns jeg er slitsomt og som deg syns jeg oppussing er et styr..men noen ganger må man jo fornye seg litt 🙂 Delikat dekket bord og pinnekjøtt er bare såååå godt ! God helg videre <3

    3. jeg ville blitt veldig lei meg om jeg ikke fikk blogge, det hadde jeg ikke likt. Jeg har tatt mange pauser opp gjennom årene…. men jeg må komme tilbake hele tiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg