Ut på tur igjen. Blir du med?

created by dji camera

Vi er snart klar for å lufte oss litt igjen.

Vi skal nemlig til Osterøy utenfor Bergen på krimhelg, 1.-3. oktober.

Jeg gleder meg sånn.

Der skal jeg møte venner og høre foredrag.

Flere forfattere skal fortelle om bøkene sine.

Det kommer politi som skal fortelle om etterforsking og det mørke nettet.

Det kommet også en produsent som lager true crime filmer.

Mye gøy og avbrekk fra hverdagen

Stakkars personlige trener/tjener. Nå blir han dratt inn i det kriminelle. Til og med på et slott.

Alt foregår på Fjordslottet hotell

 

Fredag kl. 19.00:

Tidlegare kriminalteknikar Reidar Langkjær: Politiarbeid på ein gjerningsstad.  Vil fortelja om spesielle saker og korleis politiet går inn på ein gjerningsstad og sikrar bevis.

Laurdag kl. 10.00.

Forfattarar:  Jørgen Jæger, Geir Tangen, Agnes Matre, Helge Thime-Iversen og Gunnar Staalesen

Politi og forfattar: Hilde Reikrås.  «Det mørke nettet.»

Bilde hentet fra Seljord kommune.

 

 

Det er langt å kjøre for oss for ei helg, ca 9 timer.

Vi tar derfor en ukes ferie i forkant.

Vi drar først til Seljord i Telemark.

Der har vi familie og vi har ikke vært der på lenge, så nå er det på tide.

 

Bildet er hentet fra

https://no.wikipedia.org/wiki/Haugesund

Fra Seljord går turen, ca 4 timer, til Haugesund.

Her har jeg aldri vært,  så det gleder jeg meg til.

Gubben har studert reiserute for dette er veier vi ikke har kjørt før.

Jeg har hørt navn som Haukeli og Røldal og Vinje og E 136 eller var det 139, i det nesen han stikke opp fra pc-en

Håper bare det ikke blir øse pøse regn og surt.

Jeg sender en bestilling på fint vær ut i luften

 

Her skal vi bo på Clarion Collection Hotel Amanda.

Det er blitt skrekkelig dyrt å bo på Hotel i Norge nå eller kanskje er det fordi det er midt i uken,  skal tro?

Heldigvis fikk vi en bonusnatt her, så vi slapp med å betale for en natt. Etter at jeg hadde bestilt, fikk jeg tilbud om hotellpass, noe som ville vært mye rimeligere, men nå hadde jeg bestilt. Og det er jo inkl middag. Ca 7000 for tre netter, inkl frokost og kveldsmat, det er like mye som en hoppe på tur til syden, så det koster å feriere i Norge. Men nå var dette superior rom og ikke betalt på forhånd, så man kan gjøre det billigere. I tillegg kommer 6300,- for krimhelg, for to. Og for ikke å snakke om bilen, kjøring koster.

Men det er enighet i husstanden, opplevelser gjør godt for kropp og sjel.

Her har vi avtale om å spise middag sammen med et par vi møtte på Anthem of the Seas. Det blir nok et hyggelig møte med mye cruiseprating. En cruisentusiast er nemlig som en bokelsker. Si ordet cruise/bok og de kan prate hele dagen. Det er en lidenskap.

 

Så tar vi to netter i Bergen by, Clarion Collection Hotel Havnekontoret

 

Vi har valgt hotell med både frokost og kveldsmat, for hvis jeg er sliten og ikke orker ut og spise på ettermiddagen, kan vi ta livet med ro på hotellet.

Er det vær til det, vil jeg gjerne en tur på Fløien. Når jeg googler ser jeg at den skal oppgraderes og er stengt fra 20.09, så da skulle jeg visst ikke det.

Men jeg skal møte damen bak bloggen Mors middag, Randi Dyrstad Støle

https://morsmiddag.blogg.no/

Det er det eneste jeg har planlagt foreløpig.

Vi har bare en hel dag og det kommer litt an på formen, været og corona, osv.

Jeg får se når det nærmer seg.

 

Etter frokost fredag, kjører vi ut til Osterøy for krimhelg.

Vi gleder oss.

Reiseblogg vil det nok bli de fleste dagene, så da kan du få være med.

Hvis du vil?

I dag

 

4 kommentarer
    1. Så koselig for deg/dere. Jeg er ingen krimelsker, så dette er ikke noe for meg. Kos deg på hotellet, det ser da lekkert ut! Hils til Geir (Food & Beverage Manager) fra meg da. Hi-hi!!!! Han kjenner meg ikke under Natheless, men kanskje som tidligere blogger Naturglede og mitt vanlige navn. 🙂 🙂 🙂 Nyt reisen! Været blir sikkert lekkert! 🙂 Klemsiklem:)

    2. Kos deg med alle opplevelsene som venter – og hils Randi – Glemmer ikke søndagsskolelærerinnen ❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg