Tro bare ikke jeg kommer til å gjøre dette ofte

 

Ja, det har vel kanskje skjedd bare en gang før eller noe.

Så dette blir svært eksklusivt.

Kun for de spesielt utvalgte.

De som er så lur at de åpner bloggen.

Ja dere som følger meg, vet at jeg liker å tulle litt.

Men at bak tullet, skjuler det seg som regel litt alvor.

 

Det er ikke så ofte jeg legger ut bilde av meg selv.

Det må i så fall være en hensikt bak.

Og det er det i dag.

Jeg vil nemlig minne dere på hvor viktig det er å smile.

Og det viktigste av alt, er å smile til dere selv.

Et smil fra hjertet setter nemlig i gang en hel rekke gode kjemiske reaksjoner i kroppen.

Helt av seg selv.

Helt uten årsak.

 

Når jeg står opp om morgenen, er jeg ofte litt tung og nedstemt.

Jeg må på et vis lure meg selv i gang før de dumme tankene får vokse seg sterke.

Å stå foran speilet og smile, kan nok virke dumt, men det har en svært positiv effekt på kroppen.

Helt gratis er det også.

Jeg er nå blitt flinkere til å la være å starte dagen med å tenke på alt jeg burde gjort.

Hvis det ikke er lystbetont, trekker det meg bare mer ned.

Jeg sier til meg selv at nå setter du deg ned og koser deg, til kroppen din våkner.

Jeg har jo fulltidsjobb med å være hjemmeværende.

For tiden er jeg, stort sett, ute av huset en gang i uka for å handle mat.

Og opp i postkassa og ut med søpla.

Utenom det er jeg rolig inne og det krever konstant jobbing med indre motivasjon.

Å smile er derfor et viktig verktøy.

Får du ikke til å stå der og smile, så øv deg.

Smil om du ikke er foran speilet.

Men det får dobbel effekt hvis du ser deg selv smile.

Og er du ute blant folk, så smil til de du møter.

Kanskje blir det det første og eneste smilet de ser den dagen.

Du trenger ingen grunn til å smile.

Smil bare fordi det gjør godt.

I dag

 

ps Og får du noen til å le, er det enda bedre

 

10 kommentarer

Siste innlegg