Trener, tjener, pensjonist, gubbe, nå får han enda en tittel!


Tilbake til start.

Ja, tilbake i godstolen, etter ei helg på tur.

Nå blir jeg her noen uker i ro.

Kroppen roper ganske høyt om ro.

Den er sliten rett og slett.

Det nærmer seg ny tapping av blod, tenker jeg.

Kjenner leddene stivner og jeg blir veldig trøtt og sliten.

Men jeg har vært aktiv i helga og det er bra.

 

Jeg og pensjonisten var på vår siste årsfest.

Pensjonisten fikk blomster og har jobbet i samme firma i 44 år.

På et vis ihvertfall, for han har blitt flyttet til nytt firma ved oppkjøp, to ganger.

Etter talene, reiste jeg meg og sa noen ord.

Hva jeg sa?

Jo nå har jeg vært sammen med denne mannen i 46 år. Er dere klar over hvor slitsomt det er å nå ha fått han full tid?

😂😂 De lo godt alle sammen, for de vet jo at han er en som står på hele tiden.

Han setter seg ikke ned, slik jeg gjør.

Når vi kom hjem i går, dro han på sjøen igjen og satte garn.

Og klokka 6.30 i dag tidlig for de utpå igjen, for å dra de opp.

Det er nesten et paradoks, i og med at jeg har ønsket meg fersk fisk, men er glad det ikke ble mer i dag.

Og i morgen blir det ikke noe garn, så da blir det fri.

Pensjonisten dro ut igjen på nye oppdrag.

Ja, for nå har han jaggu det fått enda en tittel.

Vaktmesteren kalles han nå på verkstedet, der sønnen er regjeringssjef.

Ja mer som en dugnadsvaktmester da, ikke ansatt.

Og alle ser vi vel da foran oss Trond Viggo Torgersen som vaktmesteren.

Men nå tar nok gubben over.

 

 

Jeg får holde meg hjemme.

Og han holder jo meg i gang også.

3 pk filet, en porsjon til fiskekaker og en porsjon til fiskesuppe i dag.

Fra fryseren 5 fiskeboller, rest fra forrige uke, pluss en boks fløte.

Jeg skal sprøsteke Chorizo og strø på toppen, tenkte jeg.

Jeg har en dl hermetisk tomat i kjøleskapet. Vurderer å ha den også i suppa.

Resten av chorizoen skal i kyllingsuppe i morgen.

Blir visst en suppeuke.

Vi spiste opp kjøttsuppa i går.

 

Gammelt brød er det også i fryseren. Det skal bli toast til fiskesuppen.

 

Smoothie.

Blåbær og banan fra fryseren.

Yoghurt, litt mango, 1 appelsin, 1 rødbete, 1/2 sitron, 1 Kiwi

Slik bruker jeg opp frukt og grønt.

 

Og i vannet bruker jeg litt eplesidereddik. Gjør underverker for magen.

 

Da er jeg klar for frokost,nystekt fiskekake, med persille, majones og fermentert rødløk.

På denne måten får jeg i meg mange bra næringsstoffer for et bra immunforsvar.

7 store fiskekaker i dag.

Denne orkideen fikk gubben.

Gode råd til hvordan den skal vannes, mottas med takk.

Jeg bruker å ta livet av slike.

 

Bokhylla hentet vi fredag.

Håper pensjonistvaktmestern har tid å sette den opp.

 

 

Bøkene på gulvet skal settes opp i den nye hylla, men det har ingen hast.

Jeg skal jo ta livet helt med ro resten v måneden.

Håper å få lest flest mulig av disse bøkene.

Jeg skal lese ut Fritt vilt nå.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg