Tenåringer kan være innmari masete

 

Jeg er jo ferdig med perioden med små barn som maser.

Nå viser det seg at jeg har en tenåring i hus, som er mer masete enn noen andre.

Eller er man ikke tenåring når man er katt og 15 år kanskje?

Det er vel noe som heter katteår.

Kanskje er vi gamle damer begge to.

Hun maser ihvertfall mer enn meg.

 

Det er kaldt ute.

Gubben har dratt på jobb igjen, så Tutta og jeg er hjemme alene.

Hun mjauer til jeg følger henne til matfatet. Der spiser hun to biter og er forsynt. Ja jeg blir ikke stående der. Det er nok å følge henne dit.

 

Hun må ut nødvendige ærend, men skal inn igjen, ganske så momentant. Se på det blikket, hvis du ikke åpner døra med en gang. Det er mord i det blikket der.

 

 

Matfar var hjemme i helga.

Da ble det fyrt i ovnen.

 

Jeg gidder ikke å fyre,  for jeg er ikke på stua når jeg er alene.

Jeg sitter på rommet mitt og det er varmt nok, med varmepumpa på.

Pluss et pledd over mine bare bein.

Merkelig nok, vil hun ikke inn hit.

Hun står på dørstokken og mjauer.

 


Hun gikk bort til ovnen og satte seg ned, men når jeg ikke ville fyre, da satte hun seg i gangen og er sur. Jeg har åpnet døra til badet og lagt et håndkle der som teppe. Det er faktisk ikke synd på henne, men hun synes det selv.

 

Stakkars meg, sier hun. Det er så synd i henne.


Vel, jeg vant denne runden. Hun gadd ikke å se på meg engang. Verre er det at jeg må i dusjen 😂😂 Når jeg skrur på vannet, da ligger hun ikke lenger ved siden av den. Men i fjor vinter, lå hun mye inne i dusjen. Vi får se om hun husker det i år.

Men en ting er vi enige om Tutta og jeg. Neste vinter skal vi kose oss, for da blir det noen som fyrer i ovnen hver eneste dag. ❤️

2 kommentarer
    1. Dette er kjente toner, for jeg har en “tenåring” i huset selv, nemlig Vinja på 13,5 år. Hun mjauer når hun skal ha mat, før hun går på do og etter, når hun vil og når hun vil inn og noen ganger bare for å få oppmerksomhet. Hun var ikke sånn da hun var yngre, så dette er noe som har kommet de siste 3 årene. Blir litt sprø i blant men er jo glad i henne allikevel ❤️ Håper du får en fin mandag, 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg