Takk lille fugl

Solen vil snart forlate meg igjen

En ny sommer er forbi

Svisj og borte er den

Solen trekker ned bak fjellene

Det er som om jeg drar ned rullegardinen

Lyset fra den er der, men jeg ser den ikke

Det vil gå måneder før den titter inn igjen

Slik er årenes gang

Svingninger i årstider

Svingninger i humør

I ene øyeblikket lykkelig og inspirert

Før man sukker litt dypt, tenker på solens farvel for denne gang og faller litt sammen

 

Da hører jeg utenfor vinduet

En liten fugl som synger sin tone

Du skal ikke klage du som er der inne i ditt varme rede

Tenk på lille meg

Jeg skal være ute hele vinteren

Likevel synger jeg mine sanger til glede for deg

Ja det er sant, du lille fugl

Jeg har det godt jeg som kan være her inne

I min lille hule

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg