Stakkars pensjonisten, får aldri fred

 

Kjerringa skulle lage sushi til pensjonisten i går.

Han er litt snufsete for tiden og hun tenkte sushi var tingen.

Litt wambesi( gubben sier ikke wasabi)  får nok litt luft inn i snørret, tenkte hun.

Ja for hun har sagt fra klart og tydelig, at den snørringen og snufsingen er utrolig forstyrrende.

Han parerte da med at kjerringa visstnok skulle hatt andre forstyrrende lyder.

Har du hørt slikt?

 

Men den sushien bar preg av fiasko.

Og snørringen fortsetter i dag.

 

Risen klebet ikke nok, så rullene hang ikke sammen.

Eddikblandingen hadde for lite sukker, så den ble litt sterk.

I tillegg ble jeg utrolig sliten,  så det var på håret jeg greide å få det servert.

Jeg hadde også feilberegnet mengden, så det ble altfor mye lakseblanding.

300 gr laks var altfor mye, det halve hadde vært nok.

 

Jeg hadde derfor lakseblandingen på alle bitene.

Laks, paprika, vårløk, sriracha, persille, majones. Inni rullen mango, avokado, agurk, lodderogn og litt tang.

I tillegg til dette var fadesebitene på eget fat.

De kan jo ikke vises frem i et skryteinnlegg.

De med scampi hadde chilimajones, mango, avocado, agurk

 

Jeg tror ikke du er helt i form, sa jeg til pensjonisten.

Kjøkkenbenken har ikke vært så blåst som den bruker å være.

Formen er bra, sa han.

Men du virrer jo rundt her hele tiden, så jeg får jo  ikke fred til å gjøre det jeg skal.

Det har jeg stor forståelse for.

Jeg har jo også mine knep for å få han ut av huset så jeg får en fredelig stund.

Jeg kunne nyte roen i 1,5 time i går, når han kjørte tenåringen til fjells.

Hadde et håp om at han måtte hente han i ettermiddag også, men dessverre fikk han skyss.

 

 

Men vi fikk besøk i dag. Det var hyggelig.

Da var der kjekt vi hadde igjen eplekake fra torsdag.

Nye lakeier ansatt hos dronningen

 

Så stakk vi innom sønnen og familien en tur, så vi fikk hilse på barnebarn.

Og til rema og fikk med oss en kartong kaffe.

Kaffen er jo blitt så dyr så man må handle når det er tilbud.

Noe det stort sett alltid er.

Lurt å sette opp prisen og så kjøre tilbud.

 

Rene vårstemningen her nå.

Og middag hadde vi jo fra i går.

Det var rikelig med sushi i dag også.

Og jeg synes jo litt synd i han stakkaren som ikke får fred til kjøkkenarbeidet sitt.

Det er viktig å vise hensyn når man går hjemme sammen hver dag.

Så når han stod opp klokken 07.00 for å starte opprydding, snudde jeg meg rundt og sov i 3,5 time til.

Ja, det var det minste jeg kunne gjøre for han.

Er jeg ikke snill kanskje?

I dag

 

ps, leses som lett humor

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg