Stakkars liten

Stakkars liten.

Det er kaldt ute, sa jeg til gubben i dag tidlig.

Du må da vel skjønner at den fryser.

Den ligger der helt alene og venter.

Du må skynde deg å ta den inn.

Men tror du han hørte etter?

Neida, jeg måtte ut selv og berge det stakkars kreket.

 

Heldigvis fikk jeg forbarmet meg over den før den var stivfrossen.

Stakkars liten. Jeg sang en lite trall for den for å muntre den opp.

Ja for en bokelsker, er jo en bokpakke som en dyrebar skatt.

Det må da vel alle skjønne.

 

 

Leseeksemplar fra Bonnier norsk forlag, ny krim av Samuel Bjørk.

Jeg har lest alle hans og gleder meg sykt til denne.

 

 

Nå skal jeg lese denne.

11%, Maren Uthaug, Leseeksemplar fra Samlaget.

Allerede med innledningsordene, lo jeg godt.

Hun tør der ingen andre tør.

Hun tar tak i det mest ufyselige vi vet, så det grøsser i oss.

Nå snur hun verdenssamfunnet på hodet.

Det er slutt på at kvinner er underdanig menn.

Nå er vi et samfunn der kvinnene regjerer.

Det er kun noen menn igjen som holdes i et avlsenter. 😂😂

 

 

I dag er jeg rasende fornøyd med meg selv.

Jeg har bakt knekkebrød.

 

Jeg har bakt brød.

Jeg har hatt sønnen med familie på middagsbesøk.

Og tror du vel ikke at jeg endelig har vasket vindu.

Ble de rene og fine?

Neida, så langt derifra.

De er skjoldete og langt fra perfekt.

Men vi ser ut og da får det være bra.

Nå skal jeg lese litt og så er det tv-kveld.

Nydelig vær er det.

Og jeg er sikker på jeg hørte kjatringen av to canadagjess som kom seilende ned i sjøen.

Det er et flott vårtegn.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg