Slik ser man ut når man har mestret

,
I dag er jeg så himla glad.

Jeg har nemlig blandet mel, vann og litt salt.

Tenk det, en eldgammel oppskrift.

Helt fra de begynte å dyrke korn og male til mel.

Ja kanskje før det også når de brukte ingredienser de fant i naturen.

Stekte leiver på varme steiner.

 

 

Vet ikke hvorfor men jeg koker opp vannet først.

Så lager jeg emner.

 

 

De får hvile under et klede så de holder seg litt fuktige.

Jeg var jo veldig spent på hvordan dette skulle gå.

Jeg hadde matematikktime inni meg.

18 emner, ferdig med tre, en sjettedel.

Skal tro hvor mange jeg greier før jeg må hvile.

Greier jeg 6, er jeg ferdig med en tredjedel.

Wow, jeg kjevler 9, da er jeg halvferdig.

Klarer jeg 3 til, yes, to tredjedeler.

Fra der var det 6,5,4,3,2 of 1……FERDIG

 

 

Jeg greide å kjevle ut og steke alle 18, uten pause.

Snakk om dagens seier.

Nå er det pause fra fysiske aktiviteter til mandag sier kneet mitt som slett ikke er med på feiringen.

 

Jeg ser det er så moderne med slike selfies så da får jeg slå til med en jeg også.

Slik ser man ut når man er sinnsykt glad.

 

Nå skal jeg lese ut denne.

Lettlest, koselig, varm, forutsigbar og blir helt sikkert happy ending for vi kan ikke ha julebøker som ender trist.

Til lunsj varmer vi rester av laks, til kvelds blir det nachos toppet med kjøttdeigrester fra forrige taco.

Lettvint mat for nå er det full avslapping.

 

 

Etter Et julemirakel, skal jeg lese Gledelig jul, enda en julebok av en norsk forfatter.

Ja slik blir det nok en deilig dag likevel, selv om jeg sender en tanke til Gran Canaria der jeg egentlig skulke vært nå.

Jeg ser at England åpner opp for reiser dit nå, så jeg krysser fingrene for at vi snart kan begynne å bevege på oss igjen.

Stor glede i heimen

I dag

 

3 kommentarer
    1. skikkelig bra arbeid ,jeg bruker å bake flattbrød ,men det har ikke blitt i år ,men hjemmebakt er best og flattbrød er virkelig tidkrevende å steke også :=) fine var dei ,masse god mat i dette

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg