Slik er det å bo i Paradisbukta


Gubben ga bort det siste halve brødet vi hadde i går.

Ikke noe uvanlig her i huset.

Derfor måtte jeg kjøre i gang en brøddeig.

Da blir det nystekt brød til frokost i morgen, nam.

Og når jeg hadde plukket ut melet, så jeg at uff, skuffen var skitten igjen.

Jeg får aldri vasket alle skuffer.

Det blir bare en og annen og i dag var en nok.

 

Middagen i går ble vellykket og koselig besøk.

Se hvor heldig jeg var, fin påskeblomst fikk jeg.

 

Paradisbukta blir av og til brukt om Isfjorden.

Og når det er fint vær, er det jo paradis her.

Men det er kaldt, frosset på om natta.

 

Det er en kald trekk også.

Tutta har derfor krøpet i ly under stolen.

 

Jeg har lest ut Vinterhagen og er nå klar for Huset på Rivieranen.

I det jeg la den sammen, ferdig lest, ringte det på døra og vi fikk kaffebesøk.

Natasha Lester må derfor vente til jeg legger meg.

 

 

Vi får besøk til middag i dag også vi.

Jeg er jo så lur.

Jeg disker opp med livretter slik at jeg lokker til meg gjester.

I går ramset jeg opp menyen i dagene fremover, så får vi se om noen dukker opp.

I dag raclette, det vet jeg at bestemorsnuppen liker godt.

Jeg må slutte å kalle han det, han er jo blitt stor.

Mest sannsynlig slutter jeg ikke før han er 30.

Lørdag er det kalkunfilet og søndag lammelår.

 

 

Mindre råflott ble det mens vi venter på raclette.

Men utrolig hvor mye det metter, en mandarin og en neve nøtter.

Gleder meg til en ny koselig kveld.

Fredag ja, da blir det potetgull og et glass vin og et par episoder av Shetland og Magnum.

Du verden hvor godt vi har det.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg