Selv om man har funnet veien man skal gå, kan den likevel være kronglete

 

 

Selv om man har funnet veien man skal gå, kan den likevel være kronglete

Det er så mange andre som vil ha et ord med i laget

Det kan være så mange som synes at de er i sin fulle rett til å bestemme hva du skal mene og tro

Kanskje du er sånn selv også

Lar du andre ha frihet til å ha sin mening

Å utveksle meninger er spennende

For min del elsker jeg de jeg kan diskutere sammen med

Det er faktisk ikke så mange jeg har rundt meg som jeg kan gjøre det med

Vedkommende må være sterk nok til å tåle at jeg er uenig

De må ha mot nok til å si meg i mot

De må ikke bli sur eller sint eller fornærmet hvis jeg sier det motsatte av dem

Vi må være enige om at det å være uenig er innmari bra

Sånne mennesker er det fint å samtale med

Da kan du snakke om alt uten å være redd for å bli misforstått

De legger ingen annen hensikt bak ordene dine enn det ordene i seg selv står for

Jeg er så glad i å samtale med sånne mennesker

De beriker livet mitt

Særlig når vi er uenig kan vi lære mye av hverandre

Hvorfor er vi uenig, hva har ført oss dit, hvilke erfaringer har gjort at vi er der vi er

Så har vi alle disse da som vil at du skal tenke som dem

Ja, jeg har jo og ofte problemer med å skjønne at noen ikke tenker som meg

Er det mulig det da

Sånn er det vel med de fleste av oss

Vi har mest forståelse for det som er likt det vi selv tenker og forstår

Vi må likevel gi andre rom for å ha sine meninger, å gå sin vei i livet, ta sine valg

Når vi treffer på sånne som gjerne vil at du skal overgi deg, da kan det være tøffe tak

Å stå midt i stormen som en støttte for egen tro, det er ikke bestandig så enkelt

Det kommer gjerne opp gamle følelser man tror man har fortrengt

Gamle tankemønster du er ferdig med, men som på nytt trigger deg

Nok en gang må du ha en gjennomgang på hvem du er, hva står du  for, hva vil du

Når man så lander igjen, trygt i sin egen kraft, da er takknemligheten stor

Du kjenner deg lykkelig ved å ha stått han av

Det er godt å få være seg selv

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg