Se situasjoner fra ulike sider

 

Du ser disse bildene og lurer nok på hvor jeg vil hen i dag.

Det er jo aldri råd å vite med meg vettu.

Men i dag, handler det om et viktig tema, nemlig hvilke valg vi tar.

Hæ, sier du nok.

Hva har valg med disse bildene å gjøre.

 

Jo, det skal jeg si deg.

Hvis du ser nøye på de, sammenligner de øverste og de nederste, så er de litt ulik.

Ja, utsikten er den samme, men jeg ser den fra ulike vinkler.

Jeg har to stoler på balkongen.

De er i utgangspunktet helt like, men……

Jeg sitter i den ene når jeg vil sitte i solen.

Jeg sitter i den andre når jeg vil sitte i skyggen.

Og ved det valget, endres utsikten.

 

 

Dette kan jo virke som en bagatell, og det er det jo i dette eksemplet.

Men jeg liker å bruke hverdagslige eksempler.

De viser meg nemlig mye interessant, slik som her.

Når du står overfor et valg, er det viktig å se det fra flere vinkler.

Noe som også er viktig er at du ikke dømmer andres valg.

Det kan nemlig hende at de ut fra sin erfaring, har en annen utsikt enn du.

Ja sånn billedlig forklart.

 

Moralen er derfor

Ikke vær for sta og egen så du glemmer å se situasjonen fra flere sider.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg