RIU Vistamar, dag 2, stadig nye avsløringer. Delt uten tillatelse.

Det er utefrokost.

Ferien er i gang for fullt.

Nydelig vær og late dager.

 

Se her da!!

Hele bestikket ligger på servietten.

Når jeg var her for 2,5 år siden, var det mye corona.

Da la de gaffelen rett på spisematta, ikke på servietten.

Jeg klagde til tui og sa det var tåpelig å legge kun kniven på servietten, når de dekker på.

For disse brikkene blir jo ikke byttet ut, bare tørket over.

Det skjedde ingen endring mens vi var her den gangen.

Men nå har det skjedd.

Da blir det ihvertfall litt mer smittesikkert, selv om jeg gjerne skulle fjernet disse mattene også.

Det hadde vært mye bedre å ha rene bord.

 

Jeg prøver rådet med litt få grønnsaker først i måltidet for å få lavere blodsukkerstigning.

Men jeg mistenker at de har en dressing på, med sukker og da er det jo bare tull.

Kanskje dropper jeg det til jeg kommer hjem.

Grønn paprika er kanskhe innenfor, jeg har ikke studert det enda.

 

Vi inntar solsengene.

Fruen har fått servert cava og er derfor ekstra fornøyd.

Hun skriver rapport hver kveld.

Den leses opp etter middag om kvelden.

Det er om å gjøre å oppvarte dronningen så man blir nevnt i rapporten.

Noen strikker og noen leser, men mest av alt, skravles det.

Forrige gang gubben og jeg var her, var med første tui-flyet fra Ålesund etter Coronaen.

Da var det neste ingen norske her.

Nå snakkes det norsk rundt oss på alle kanter.

 

Det var ikke mange sidene jeg fikk lest før lunsj.

 

Noen har fått oppdraget med å løse verdensproblemer.

Jeg har lurt med meg alle opp til Europasenteret, ved å skryte av den nydelige raspberrymojitoen de har her.

Heldigvis falt den i smak.

Supermarkedet her har det viktigste ja, cava .

Men vi har all inclusive, så det trenger vi ikke nå.

Men må opp hit og handle litt skinke til hjemturen.

 

Søndag og fotball , full rulle.

Liverpool- Manchester city. Tydelig mest Liverpool-fans, skal vi dømme etter jubelen,  når de trodde det var mål.

 

 

Enkelte har satt seg på tronen.

Hvis hun tror hun kan ta over dronningrollen, så tror hun feil.

Så lenge det er jeg som skriver kveldsrapporten, kommer hun nok ingen vei.

 

 

Men hun har rollen som værmeldingsdame.

Ca en gang i timen, sjekkes været time for time.

I dag, i morgen, i overimorgen.

Dagen etter der og dagen etter der.

Ja hun har full kontroll på dagene.

I morgen klokken ni, skal det komme noen dråper regn.

Utenom det, bare sol og varmere og varmere.

 

Merkelige greier.

Vi skulle jo vært 10, men nå er vi bare 8.

Men når karene bestilte drinker før middag, ble det en feil.

Det ble 10.

Nå har vi spist middag, rapporten er lest opp.

Det har vært en fin dag.

I dag

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. så deilig å være på tur igjen til varme ,skuulle virkelig hatt en tuur jeg også ,men ser ikke ut som det blir med det første ,ja til varmen ,tur m´blir det i april ,det blir til Rogaland

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg